Klasa V

Wycieczka szkolna klas III-V do Trójmiasta
W dniach 12-13 czerwca br. klasy III, IV i V wraz z wychowawcami: Małgorzatą Swędrowską, Ewą Kłodzińską i Michałem Rekiem wybrały się na wycieczkę szkolną do Trójmiasta. Plan dwudniowej wycieczki był bardzo bogaty. Pierwszego dnia uczestnicy zwiedzali z przewodnikiem Starówkę Gdańska, gdzie mogli podziwiać m.in. Zieloną Bramę, Dwór Artusa, Ratusz, Kościół Mariacki oraz Pomnik Neptuna. Kolejnym punktem wycieczki było odwiedzenie Sopotu i spacer po najdłuższym w Polsce molo. Na zakończenie pierwszego dnia udaliśmy się do Rozewia, gdzie czekał na nas nocleg. Wieczorem odbyliśmy też spacer nad morzem a wychowawcy zorganizowali zajęcia w grupach. Drugi dzień wycieczki to wizyta na krańcu Polski na Półwyspie Helskim oraz pobyt w fokarium na Helu, gdzie na żywo mogliśmy zobaczyć rozmaite morskie stworzenia. Zmęczeni, ale szczęśliwi udaliśmy się w drogę powrotną. Wycieczka z pewnością na długo pozostanie w naszej pamięci.

Klasowy Dzień Dziecka

Dnia 2 czerwca obchodziliśmy klasowy Dzień Dziecka. Tego dnia wybraliśmy się wspólnie z wychowawcą do sklepu w Trąbczynie na lody. Następnie mogliśmy zmierzyć się w ulubionych grach zespołowych na ORLIKU. Serdecznie dziękujemy klasowej Radzie Rodziców za ufundowanie słodkich upominków!

Piknik sportowo-rekreacyjny

Dnia 25 maja klasy IV-VII wzięły udział w pikniku sportowo-rekreacyjnym. Tego dnia mogliśmy zmierzyć się w ulubionych grach sportowych oraz rozegrać na świeżym powietrzu partię ulubionych planszówek. To było bardzo aktywne popołudnie!

Uroczysty Apel z okazji 232. Rocznicy Uchwalenie Konstytucji 3 Maja

Dnia 4 maja odbył się uroczysty apel z okazji 232 rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Uczniowie klas V, VI, VII pod opieką wychowawców: p. Katarzyny Kopczyńskiej i p. Michała Reka przygotowali część artystyczną przybliżającą wydarzenia z tamtego okresu. Była to dla wszystkich piękna lekcja historii i patriotyzmu!

Dzień Ziemi

Dnia 21 kwietnia wspólnie z całą społecznością szkolną obchodziliśmy Dzień Ziemi. Z tej okazji uczestniczyliśmy w apelu poświęconym dbaniu o naszą planetę. Na lekcji wychowawczej przygotowaliśmy też ekozabawki z surowców wtórnych.

Wspieramy naszą koleżankę - Julkę Andryszak!

Podczas kolejnej lekcji wychowawczej przygotowywaliśmy wyjątkową kartkę z życzeniami i wyrazami wsparcia dla naszej koleżanki z klasy Julki Andryszak. Wszyscy mocno zaangażowali się w udekorowanie kartki, każdy wpisał też parę miłych słów otuchy do kolorowego pamiętnika, który przekażemy Julce przebywającej aktualnie w szpitalu. Julka bądź dzielna! Jesteśmy z Tobą!

"Kurier Trojański" - Projekt piątoklasistów z języka polskiego

Uczniowie klasy 5 na lekcjach języka polskiego wcielili się w rolę dziennikarzy i przygotowali wydanie specjalne "Kuriera Trojańskiego". Teksty, które ukazały się w gazecie, nawiązują do lektury "Skarb Troi" O. Fritsche. Nie poprzestali jednak tylko na stworzeniu gazetki. Postanowili ją rozpowszechnić. Z tego powodu w poniedziałkowy ranek zamienili się w chłopców gazeciarzy i z okrzykami "Kurier Trojański", "Co nowego na wojnie trojańskiej?", "Kto ukradł skarb Priama?" rozprowadzali gazetkę wśród swoich kolegów i koleżanek.

Klasowy Dzień Kobiet

8 marca chłopcy wraz z wychowawcą złożyli dziewczętom najlepsze życzenia z okazji Dnia Kobiet, odśpiewali tradycyjne "sto lat" oraz wręczyli upominki w postaci kwiatków i czekoladek.

Wycieczka klasowa z okazji Dnia Kobiet

Dnia 7 marca br. nasza klasa wspólnie z klasą IV oraz wychowawcami wybrała się do Warszawy. Wyjazd został zorganizowany z okazji zbliżającego się Dnia Kobiet. Uczestnicy wycieczki zobaczyli wiele ciekawych miejsc w stolicy m.in.: Grób Nieznanego Żołnierza, Krakowskie Przedmieście, Uniwersytet Warszawski, Kościół św. Krzyża, Pałac Prezydencki, Zamek Królewski, Kolumna Zygmunta, Katedra św. Jana, Rynek Starego Miasta. Ponadto czwarto- i piątoklasiści wzięli udział w warsztatach naukowych w Centrum Nauki „Kopernik” oraz zwiedzili Stadion Narodowy, gdzie mogli poczuć się jak gwiazdy piłki nożnej. Był też czas na posiłek w restauracji Mc Donalds. To była aktywna i pełna pozytywnym wrażeń wycieczka!

Wigilia Klasowa

Dnia 22 grudnia br. nasza klasa wraz z wychowawcą p. Michałem Rekiem obchodziła wigilię klasową. Tego dnia odświętnie udekorowaliśmy stół, zadbaliśmy o słodki poczęstunek oraz składaliśmy sobie nawzajem życzenia. Kulminacyjnym punktem uroczystości była wizyta Św. Mikołaja, który obdarował wszystkich prezentami. Na zakończenie wspólnie zaśpiewaliśmy kolędy. To był wyjątkowy magiczny czas!

Mikołajkowa wycieczka do Łodzi

Dnia 8 grudnia z okazji Mikołajek klasa IV i V wraz z wychowawcami p. Dorotą Karaszewską, p. Michałem Rekiem oraz p. Małgorzatą Kin wybrała się na wycieczkę do Łodzi. Na początku odwiedziliśmy Aqua Park „Fala” – jeden z najnowocześniejszych parków wodnych w Polsce. Po godzinnych zajęciach na basenie udaliśmy się do Centrum Handlowego „Manufaktura”, gdzie wszyscy wpadli w szał zakupów. Zgłodniali po wyczerpujących atrakcjach Aqua Parku zjedliśmy obiad w pobliskich restauracjach. W trakcie naszego wypadu do Łodzi zaliczyliśmy też drużynową bitwę laserowego paintballa w „Arena Laser Games”. Następnie udaliśmy się do Centrum Nauki "Experymentarium", gdzie mogliśmy zaznajomić się z rozmaitymi wynalazkami i poeksperymentować na różnych ciekawych urządzeniach. Z pewnością zapamiętamy ten aktywny dzień w Łodzi na długo!

Mikołajkowa lekcja WF

Dnia 6 grudnia nasza klasa wzięła udział w wyjątkowej lekcji wychowania fizycznego. Z okazji przypadających Mikołajek wszyscy ubrali się na czerwono i założyli mikołajowe czapki. W tych strojach rozegraliśmy mikołajkowy mecz unihokeja. Na  tablicy wyników pojawiła się nawet mikołajkowa data! W trakcie zajęć piątoklasistów odwiedzili przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego, którzy w towarzystwie św. Mikołaja przekazali słodkie upominki.

Narodowe Święto Niepodległości

Nasza klasa aktywnie włączyła się uroczyste obchody 104. Rocznicy Odzyskania Niepodległości. Z tej okazji podczas zajęć informatycznych wykonywaliśmy symbole narodowe przy pomocy programów graficznych, natomiast na lekcji wychowawczej rozwiązywaliśmy krzyżówki i łamigłówki patriotyczne. Zwieńczeniem obchodów Święta Niepodległości był udział w uroczystym apelu oraz odśpiewanie hymnu o godz. 11.11. w ramach akcji MEiN „Szkoła do hymnu”.

Udział klasy w akcji MEiN „Szkoła Pamięta”
Czwarto- i piątoklasiści wraz z wychowawcami aktywnie włączyli się w akcję Ministerstwa Edukacji i Nauki „Szkoła Pamięta!”. W ramach inicjatywy odwiedzili Cmentarz Parafialny w Trąbczynie, gdzie zapalono znicze na grobie Piotra Bendzińskiego – pierwszego Dyrektoa Szkoły Podstawowej w Trąbczynie. Następnie udaliśmy się pod tablicę pamiątkową upamiętniającą pochodzącego z Trąbczyna policjanta asp. Teofila Klechamera zamordowanego w Twerze podczas II wojny światowej. Dzięki opisanym działaniom wspomnieliśmy i uczciliśmy naszych regionalnych patriotów walczących o niepodległość Polski.

Europejski Tydzień Kodowania

Dnia 21 października podczas lekcji informatyki uczniowie naszej klasy wzięli udział w Europejskim Tygodniu Kodowania 2022 „#CodeWeek w SP Trąbczyn” . W ramach realizacji projektu piątoklasiści wzięli udział w tematycznych zajęciach informatycznych z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych Laboratorium Przyszłości  - Lego Education. Uczniowie wykonywali zadania kreatywne konstruując interaktywne roboty. Wszyscy poradzili sobie wyśmienicie z zadaniami. Tym samym zdobyli kluczowe kompetencje związane z myśleniem kreatywnym i innowacyjnym. Na zakończenie projektu otrzymaliśmy pamiątkowy certyfikat.

Dzień Chłopca

Dnia 30 września na lekcji wychowawczej obchodziliśmy Klasowy Dzień Chłopca. Tego dnia chłopcy wzięli udział w specjalnie zorganizowanych przez dziewczyny quizach takich dotyczących marek samochodów i traktorów. Chłopcy zmierzyli się też z wiedzą na temat wędkarstwa, a nawet makijażu! Dziewczęta złożyły chłopcom życzenia oraz wspólnie z wychowawcą wręczyły im słodkie upominki.  Był też czas na wspólną zabawę przy grach planszowych.

Wyjazd do "Wartowni" w Koninie

Dnia 29 września klasy IV i V wraz z wychowawcami wybrały się do parku rozrywki dla dzieci WARTOWNIA w Koninie. Wyjazd został zorganizowany z okazji Dnia Chłopca. Podczas dwugodzinnego pobytu w centrum rozrywki czwarto- i piątoklasiści mogli się wyszaleć korzystając z rozmaitych atrakcji m.in. zjeżdżalni, trampolin oraz mini gier. Na zakończenie wycieczki wszyscy udali się na posiłek do restauracji Mc Donalds. To był bardzo aktywny dzień!

Udział w akcji "Sprzątanie Świata"

Dnia 16 września wzięliśmy udział w akcji "Sprzątanie Świata". Wyposażeni w worki na śmieci i rękawiczki, udaliśmy się na spacer ulicami Trąbczyna. Podczas 45-minutowej wyprawy zebraliśmy kilka worków śmieci. Cieszymy się, że mogliśmy zrobić dobry uczynek i choć odrobinę przyczynić się do podniesienia porządku w naszej okolicy.

Wybór Samorządu Klasowego

Na pierwszej lekcji wychowawczej wybraliśmy samorząd klasowy. W tym roku szkolnym reprezentować nas będą: