Klasa VIII b

ZABAWY Z JĘZYKIEM w klasie 8B ,,Eco-friendly” (kliknij!)

Iza i Julka postanowiły opowiedzieć nam o tym jak można żyć w zgodzie z naturą czerpiąc z niej siłę i spokój, jak zdrowo się odżywiać uprawiając samodzielnie warzywa i jak dbać o naszych ,,braci mniejszych" jak to mawiał o zwierzętach św. Franciszek. Dziewczyny zaprezentowały nam swój dzień. Miłego oglądania!

Wycieczka szkolna klas VI-VIII do Srebrnej Góry

Na spotkanie z przygodą wyruszyliśmy w środę 31 maja . W Trąbczynie przywitał nas słoneczny dzień i sympatyczny kierowca pan Krzysztof , który zapakował nasze bagaże i zaprosił do swojego" dyliżansu". Po sprawdzeniu obecności i zapięciu pasów pani Marzena Kazimierska -kierownik wycieczki, dała sygnał , że możemy startować.
Po kilku godzinach pan Krzysztof dowiózł nas bezpiecznie do krainy Dolnego Śląska , do wsi Ławica, gdzie zaplanowany był pierwszy punkt naszej wyprawy. W tajemniczym " Folwarku Szyfrów" na tle XVIII -wiecznego pałacu Ławica zanurzyliśmy się w szaloną zabawę. Podzieleni na zespoły, musieliśmy odszukać talenty , które zostały ukryte w zakamarkach zabytkowych pomieszczeń folwarku. Musieliśmy działać zespołowo i na czas. Wszystkie zespoły spisały się na medal, dlatego też w nagrodę zostaliśmy przewiezieni do kolejnego punktu naszej przygody. Tym razem czekały na nas pontony i wiosła. Ubrani w czerwone kapoki i znów podzieleni na grupy ruszyliśmy na podbój Nysy Kłodzkiej( na Przełomie Bardzkim). Jest to najlepsze miejsce w Polsce do uprawiania Raftingu. To była niezapomniana wioślarsko-pontonowa przeprawa. Zahartowani w czasie spływu po Nysie Kłodzkiej z niecierpliwością czekaliśmy na kolejne wyzwania. Zmęczeni ale dumni z zaliczonych zadań dotarliśmy do małego miasteczka-Srebrna Góra, w którym znajdował się nasz hotel-Sokółka. Urokliwe miasteczko zachwyciło nas malowniczymi widokami. Wokół miasteczka roztaczała się wspaniała panorama Sudetów i Przedgórza Sudeckiego. Samo miasteczko znajduje się na wysokości 600 m n. p. m i położone jest w Przełęczy Srebrnej, która oddziela Góry Sowie od Bardzkich.
1 czerwca-to kolejny dzień przygody. Po pysznym śniadaniu , pełni energii ruszyliśmy na spotkanie kolejnych wyzwań. Dotarliśmy do urokliwego miejsca, gdzie czekały na nas: zjazdy na linie oraz wspinaczka na ściankę. Do zadań przygotowywał nas pełen niesamowitego humoru instruktor . Po pysznym obiedzie czekała kolejna atrakcja , wejście na szczyt Srebrnej Góry i zwiedzanie Twierdzy-Największego XVIII -wiecznego fortu w Europie. Po dziedzińcu fortu , podziemnych kazamatach i muzealnych pomieszczeniach oprowadzał nas znajomy przewodnik przebrany w mundur pruskiego żołnierza z 18 wieku. Zwiedzanie zakończyło się wystrzałem z broni czarnoprochowej oczywiście w wykonaniu naszego niesamowitego przewodnika. Po zejściu z twierdzy czekały na nas grillowane kiełbaski i wystrzał z zabytkowej armaty. Ten wystrzałowy Dzień Dziecka na pewno zapamiętamy na długo. W trzecim ,ostatnim dniu czekała na nas gra terenowa . Otrzymaliśmy mapki, na których zaznaczone były miejsca z ukrytymi talarami i zagadki, które musieliśmy rozwikłać. Wszystkie zespoły spisały się świetnie, najlepszy zespół otrzymał pamiątkowe czapeczki z logo hotelu. Po wyczerpującej grze zjedliśmy pyszny obiad i pożegnaliśmy to niezwykłe miejsce. Zmęczeni ale jednocześnie bardzo usatysfakcjonowani zakończyliśmy niesamowitą przygodę w Srebrnej Górze.

Dziękujemy za pomoc i zaangażowanie paniom: Annie Bandych, Marzenie Kazimierskiej, Katarzynie Kopczyńskiej i Katarzynie Kulterman!

Egzaminy Ósmoklasistów

Dzisiaj rozpoczęły się trzydniowe zmagania z egzaminami ósmoklasistów. Uczniowie sprawdzą swoją wiedzę z j. polskiego, matematyki i j. angielskiego. Powodzenia!

Spotkanie autorskie z Michałem Rusinkiem - Sekretarzem Wisławy Szymborskiej

10 maja br. uczniowie z klas VIII a i VIII b wzięli udział w spotkaniu autorskim z panem Michałem Rusinkiem - Prezezsem Fundacji Wisławy Szymborskiej, autorem książek, felietonistą, literaturoznawą, które odbyło się w Domu Kultury w Zagórowie. Podczas tego wydarzenia p. Rusinek opowiadał m.in. o swojej pracy jako osobistego sekretarza Wisławy Szymborskiej - patronki roku 2023, o samej poetce i o tym, jak wyglądało jej życie po otrzymaniu Nagrody Nobla. Po spotkaniu można było chwilę porozmawiać z autorem oraz uzyskać autograf.

Gospodarzem spotkania była Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy Zagórów.

Apel z okazji Dnia Patrona

Dzień Ziemi

ZABAWY Z JĘZYKIEM w klasie 8B ,,EASY TO MAKE, FUN TO EAT”
Na lekcjach języka angielskiego utrwalanie kluczowego słownictwa i struktur gramatycznych z podręczników odbywa się często przy pomocy odpowiednich filmów.
Tym razem to uczennice z klasy 8B postanowiły nagrać filmiki, aby utrwalić i zastosować poznane środki językowe.
Praca tego rodzaju gwarantuje dużą dozę dobrej zabawy, istotnej dla skutecznej edukacji. Jest to ciekawe i rozwijające doświadczenie dla uczniów i dla nauczyciela – wykracza poza schemat zajęć, jest edukacyjne, ale też śmieszne, nie ma zagrożenia niepowodzeniem lub złą oceną, a uczniowie stają się bardziej samodzielni – wszystko to sprawia, że motywacja uczniów wzrasta. Jest to praktyczne, angażujące ćwiczenie, w którym uczniowie łączą kreatywne wykorzystanie języka angielskiego, pomysłowość i wyobraźnię z odrobiną umiejętności cyfrowych. Tego typu zadania pozwalają uczniom zdobyć nowe umiejętności i w nietypowy, ale skuteczny sposób utrwalić wybrane środki językowe, zapewniając dobrą zabawę przy realizacji i prezentacji projektów.
Poniżej prezentujemy filmiki Julii, Martyny i Olgi do projektu ,,EASY TO MAKE, FUN TO EAT”.  BRAWA!!!

Film Olgi Szambelan i Martyny Dębczak (kliknij!)

Film Julii Reszkiewicz (kliknij!)

Zajączek wielkanocny w naszej klasie

Poszukiwany Józef Papkin - projekt z j. polskiego

Wycieczka do Łodzi

Dnia 14 marca klasy VI-VIII wraz z wychowawcami p. Katarzyną Kopczyńską, p. Marzeną Kazimierską oraz p. Michałem Rekiem wybrały się na wycieczkę do Łodzi. Na początku odwiedziliśmy Aqua Park „Fala” – jeden z najnowocześniejszych parków wodnych w Polsce. Wśród gości aqua parku rozpoznaliśmy Jana Tomaszewskiego – słynnego bramkarza reprezentacji Polski, który „zatrzymał” Anglię na Wembley w 1973r. Udało nam się nawet zrobić pamiątkowe zdjęcie. Po godzinnych zajęciach na basenie udaliśmy się do Centrum Handlowego „Manufaktura”. Zgłodniali po wyczerpujących atrakcjach Aqua Parku zjedliśmy obiad w pobliskich restauracjach. W trakcie naszego wypadu do Łodzi zaliczyliśmy też drużynową bitwę laserowego paintballa w „Arena Laser Games”. Następnie udaliśmy się do Centrum Nauki "Experymentarium", gdzie mogliśmy zaznajomić się z rozmaitymi wynalazkami i poeksperymentować na różnych ciekawych urządzeniach. Z pewnością zapamiętamy ten aktywny dzień w Łodzi na długo!

Spotkanie w ramach doradztwa zawodowego

Już wkrótce przed nami trudne decyzje - wybór nowej szkoły. 13 marca poznaliśmy ofertę Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Zagórowie.

Dzień Kobiet

Uzależnieni od ekranu? - projekt KinoSzkoła

15 lutego wybraliśmy się do kina w Zagórowie na film pt. "Uzależnieni od ekranu". Dokument opowiadał o zgubnych konswekwencjach ciągłego korzystania z urządzeń elektronicznych. Reżyser stawia tezę, że technologia powinna służyć człowiekowi, jednak ludzie w coraz większym stopniu są jej niewolnikami. Ekranizacja poprzedzała ciekawa prelekcja prowadzona przez p. Łukasza Nierdako. Była to bardzo wartościowa lekcja zarówno dla uczniówjak i nauczycieli.

Wigilia Klasowa

Bierzemy udział w projekcie KinoSzkoła

8 grudnia 2022 roku razem z innymi klasami wybraliśmy się do kina w Zagórowie na film pt. Mamy talent. To kolejna edycja projektu Kinoszkoła, w której uczestniczymy. Ekranizację poprzedzała ciekawa prelekcja na temat motywacji i sukcesów. Sam film był bardzo interesujący i pouczający. Historia szalonej i pełnej zwrotów akcji podróży młodzieżowego zespołu rockowego świetnie uświadomiła nam, jak ważna jest wiara w siebie i w innych. To była wartościowa lekcja zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli.

Uroczysty apel z okazji 104. Rocznicy Odzyskania Niepodległości

W tym roku szkolnym to my wspólnie z równoległą klasą przygotowaliśmy apel z okazji Święta Odzyskania Niepodległości. Naszym montażem słowno-muzycznym chcieliśmy przybliżyć młodszym kolegom historię naszej ojczyzny i jej walkę o wolność.

Europejski Tydzień Kodowania

Dnia 21 października podczas lekcji informatyki uczniowie naszej klasy wzięli udział w Europejskim Tygodniu Kodowania 2022 „#CodeWeek w SP Trąbczyn” . W ramach realizacji projektu ósmoklasiści wzięli udział w tematycznych zajęciach informatycznych z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych Laboratorium Przyszłości - Lego Education. Uczniowie wykonywali zadania kreatywne konstruując interaktywne roboty. Wszyscy poradzili sobie wyśmienicie z zadaniami. Tym samym zdobyli kluczowe kompetencje związane z myśleniem kreatywnym i innowacyjnym. Na zakończenie projektu otrzymaliśmy pamiątkowy certyfikat.

Klasowy Dzień Chłopca

Udział w akcji "Sprzątanie Świata"

Wyjazd na spotkanie autorskie z Mikołajem Grynbergiem - reżyserem filmu Dowód tożsamości

JUŻ W ÓSMEJ KLASIE!

1 września 2022 rozpoczęliśmy ostatni rok nauki w szkole podstawowej. Pełni sił i zapału do pracy, już w pierwszym tygodniu wybraliśmy nowy samorząd klasowy:
Hubert Kałmucki - przewodniczący
Izabela Kierzek - zastępca przewodniczącego
Wiktor Kopczyński - skarbnik.
Mamy nadzieję, że ten rok będzie równie dobry, jak poprzednie.