Klasa IV

Zdaliśmy egzaminy na Kartę Rowerową!

Miło nam powiadomić, iż wszyscy uczniowie naszej klasy zdali za pierwszym razem egzamin teoretyczny i praktyczny na Kartę Rowerową! Gratulujemy i dziękujemy p. Katarzynie Kulterman za przygotowanie nas do egzaminów!

Wycieczka szkolna klas III-V do Trójmiasta
W dniach 12-13 czerwca br. klasy III, IV i V wraz z wychowawcami: Małgorzatą Swędrowską, Ewą Kłodzińską i Michałem Rekiem wybrały się na wycieczkę szkolną do Trójmiasta. Plan dwudniowej wycieczki był bardzo bogaty. Pierwszego dnia uczestnicy zwiedzali z przewodnikiem Starówkę Gdańska, gdzie mogli podziwiać m.in. Zieloną Bramę, Dwór Artusa, Ratusz, Kościół Mariacki oraz Pomnik Neptuna. Kolejnym punktem wycieczki było odwiedzenie Sopotu i spacer po najdłuższym w Polsce molo. Na zakończenie pierwszego dnia udaliśmy się do Rozewia, gdzie czekał na nas nocleg. Wieczorem odbyliśmy też spacer nad morzem a wychowawcy zorganizowali zajęcia w grupach. Drugi dzień wycieczki to wizyta na krańcu Polski na Półwyspie Helskim oraz pobyt w fokarium na Helu, gdzie na żywo mogliśmy zobaczyć rozmaite morskie stworzenia. Zmęczeni, ale szczęśliwi udaliśmy się w drogę powrotną. Wycieczka z pewnością na długo pozostanie w naszej pamięci.

Piknik sportowo-rekreacyjny

Dnia 25 maja klasy IV-VII wzięły udział w pikniku sportowo-rekreacyjnym. Tego dnia mogliśmy zmierzyć się w ulubionych grach sportowych oraz rozegrać na świeżym powietrzu partię ulubionych planszówek. To było bardzo aktywne popołudnie!

Dzień Ziemi

W ramach szkolnych obchodów Dnia Ziemi konstruowaliśmy ekozabawki. Pracując w czterech grupach, udało nam się zbudować czołg, robota, ośmiornicę i ciężarówkę.

Zabawy z językiem "Food Art.”

Uczniowie klasy IV w ramach realizacji podstawy programowej z języka angielskiego przygotowywali projekt związany z jedzeniem i zdrowym odżywianiem. Praca wymagała kreatywności oraz planowania, a tematy były dwa do wyboru: stworek bądź inna kompozycja z warzyw i owoców. Uczniowie opowiadali jakie składniki zostały użyte do stworzenia potrawy oraz opisywali wygląd zewnętrzny stworków, dzięki czemu utrwalali i rozszerzali zasób słownictwa czynnego. W ten ,,smaczny” sposób przypomnieli sobie, albo poznali nowe, nazwy owoców i warzyw, a także zapamiętali przydatne zwroty do opisywania ludzi czy zwierząt. Gratuluję pomysłów!!!

Klasowe rozgrywki w warcaby

Na godzinie wychowawczej rozegraliśmy turniej w warcaby. Wszystko po to, aby wyłonić osobę, która będzie reprezentowała naszą klasę w rozgrywkach szkolnych. Najpierw odbyło się losowanie, później pary zawodników rozegrały mecze. Zwycięzcy przeszli do kolejnej rundy. Rozgrywki trwały tak długo, aż wyłoniliśmy parę finalistów. Finałowy mecz rozegrali Tobiasz Szambelan i Leon Kmieć. Zwycięzcą okazał się Tobiasz. Serdecznie mu gratulujemy i trzymamy kciuki za jego sukces w rozgrywkach międzyszkolnych!

Wycieczka klasowa z okazji Dnia Kobiet

Dnia 7 marca br. nasza klasa wspólnie z klasą V oraz wychowawcami wybrała się do Warszawy. Wyjazd został zorganizowany z okazji zbliżającego się Dnia Kobiet. Uczestnicy wycieczki zobaczyli wiele ciekawych miejsc w stolicy m.in.: Grób Nieznanego Żołnierza, Krakowskie Przedmieście, Uniwersytet Warszawski, Kościół św. Krzyża, Pałac Prezydencki, Zamek Królewski, Kolumna Zygmunta, Katedra św. Jana, Rynek Starego Miasta. Ponadto czwarto- i piątoklasiści wzięli udział w warsztatach naukowych w Centrum Nauki „Kopernik” oraz zwiedzili Stadion Narodowy, gdzie mogli poczuć się jak gwiazdy piłki nożnej. Był też czas na posiłek w restauracji Mc Donalds. To była aktywna i pełna pozytywnym wrażeń wycieczka!

Uratujmy słowa – nasz projekt w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego

Z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego realizowaliśmy na lekcjach języka polskiego projekt Uratujmy słowa. Naszym zadaniem było wyjaśnienie znaczenia słów, które wychodzą z użycia takich jak: raptus, waśń, wspak, wadzić się, narysowanie do nich ilustracji oraz przygotowanie scenek, które oddają sens zapomnianych słów. Wykonując zadania, bawiliśmy się znakomicie. Podobne emocje towarzyszyły nam na zajęciach 21 lutego, kiedy podzieleni na zespoły rozwiązywaliśmy różne zadania polonistyczne. Każda grupa chciała zrobić jak najwięcej zadań i zająć I miejsce w rozgrywkach. Jednak zwycięzca może być tylko jeden i zastała nim grupa, którą tworzyli Olga, Marta, Marysia, Janek i Oliwier.

Wigilia Klasowa

Mikołajkowa wycieczka do Łodzi

Dnia 8 grudnia z okazji Mikołajek klasa IV i V wraz z wychowawcami p. Dorotą Karaszewską, p. Michałem Rekiem oraz p. Małgorzatą Kin wybrała się na wycieczkę do Łodzi. Na początku odwiedziliśmy Aqua Park „Fala” – jeden z najnowocześniejszych parków wodnych w Polsce. Po godzinnych zajęciach na basenie udaliśmy się do Centrum Handlowego „Manufaktura”, gdzie wszyscy wpadli w szał zakupów. Zgłodniali po wyczerpujących atrakcjach Aqua Parku zjedliśmy obiad w pobliskich restauracjach. W trakcie naszego wypadu do Łodzi zaliczyliśmy też drużynową bitwę laserowego paintballa w „Arena Laser Games”. Następnie udaliśmy się do Centrum Nauki "Experymentarium", gdzie mogliśmy zaznajomić się z rozmaitymi wynalazkami i poeksperymentować na różnych ciekawych urządzeniach. Z pewnością zapamiętamy ten aktywny dzień w Łodzi na długo!

Nocka w szkole

Wraz z kolegami i koleżankami z klasy trzeciej, jedną z listopadowych nocy spędziliśmy w naszej szkole. Wszyscy stawiliśmy się z karimatami, śpiworami i poduszkami. Zabraliśmy ze sobą ulubione gry planszowe, ochoczo kibicowaliśmy podczas meczu Mistrzostw Świata w Katarze oraz sami rozegraliśmy mecz w unihokeja i ringo. Po wyczerpujących rozgrywkach z apetytem zjedliśmy pizzę i udaliśmy się do klas na krótki odpoczynek. Gdy za oknami zrobiło się już ciemno wyruszyliśmy na boisko, aby pobawić się w chowanego. Dzięki tej nocce mogliśmy poznać szkołę od innej strony. Nie było dzwonków, lekcji i nakazów tylko super zabawa! Długo będziemy wspominać tę noc- noc pełną niezapomnianych wrażeń, niespodzianek i atrakcji!

Udział klasy w akcji MEiN „Szkoła Pamięta”
Czwarto- i piątoklasiści wraz z wychowawcami aktywnie włączyli się w akcję Ministerstwa Edukacji i Nauki „Szkoła Pamięta!”. W ramach inicjatywy odwiedzili Cmentarz Parafialny w Trąbczynie, gdzie zapalono znicze na grobie Piotra Bendzińskiego – pierwszego Dyrektoa Szkoły Podstawowej w Trąbczynie. Następnie udaliśmy się pod tablicę pamiątkową upamiętniającą pochodzącego z Trąbczyna policjanta asp. Teofila Klechamera zamordowanego w Twerze podczas II wojny światowej. Dzięki opisanym działaniom wspomnieliśmy i uczciliśmy naszych regionalnych patriotów walczących o niepodległość Polski.

Święto Pieczonego Ziemniaka

Europejski Tydzień Kodowania

Dnia 21 października podczas lekcji informatyki uczniowie naszej klasy wzięli udział w Europejskim Tygodniu Kodowania 2022 „#CodeWeek w SP Trąbczyn” . W ramach realizacji projektu czwartoklasiści wzięli udział w tematycznych zajęciach informatycznych z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych Laboratorium Przyszłości - Lego Education. Uczniowie wykonywali zadania kreatywne konstruując interaktywne roboty. Wszyscy poradzili sobie wyśmienicie z zadaniami. Tym samym zdobyli kluczowe kompetencje związane z myśleniem kreatywnym i innowacyjnym. Na zakończenie projektu otrzymaliśmy pamiątkowy certyfikat.

Wyjazd do "Wartowni" w Koninie

Dnia 29 września klasy IV i V wraz z wychowawcami wybrały się do parku rozrywki dla dzieci WARTOWNIA w Koninie. Wyjazd został zorganizowany z okazji Dnia Chłopca. Podczas dwugodzinnego pobytu w centrum rozrywki czwarto- i piątoklasiści mogli się wyszaleć korzystając z rozmaitych atrakcji m.in. zjeżdżalni, trampolin oraz mini gier. Na zakończenie wycieczki wszyscy udali się na posiłek do restauracji Mc Donalds. To był bardzo aktywny dzień!

Sprzątanie Świata

16 września wzięliśmy udział w ogólnopolskiej akcji Sprzątanie świata. Zaopatrzeni w worki i rękawiczki zbieraliśmy i segregowaliśmy śmieci. Mamy nadzieję, że coraz więcej ludzi rozumie, jak ważne jest dbanie o czystość otoczenia i jakie mogą być skutki zanieczyszczenia środowiska.

Samorząd Uczniowski

Jesteśmy już w klasie IV! Przed nami kolejny etap edukacyjny, a co za tym idzie mnóstwo pracy. Postaramy się sprostać wszystkim wyzwaniom. A oto nasz nowy samorząd klasowy: