Klasa7 rok szkolny 2017-2018

17. Szymczak Kacper
18. Urbaniak Wiktoria

Wycieczka szkolna do Kotliny Jeleniogórskiej i stolicy Czech - Pragi
W dniach 23-25 maja br. klasy: VII, II i III gimnazjum wraz z wychowawcami: Joanną Parus, Anną Bandych i Michałem Rekiem wybrały się na wycieczkę szkolną do Kotliny Jeleniogórskiej i Pragi. Plan trzydniowej wycieczki był bardzo bogaty. Już pierwszego dnia uczestnicy zwiedzili park oraz kompleks sanatoryjny w Cieplicach. Następnie w Szklarskiej Porębie - Leśnej Hucie wszyscy wzięli udział w pokazie wytapiania szkła. Później, podziwiając przepiękne krajobrazy Karkonoszy i Kotliny Jeleniogórskiej, przeszliśmy do Wodospadu Szklarka – największego w Karkonoszach. Bardzo ciekawym punktem była także wizyta w Muzeum Przyrodniczym w Jeleniej Górze, gdzie podziwialiśmy bogate zbiory flory i fauny. Na zakończenie pierwszego dnia udaliśmy się na spacer po Podgórzynie, aby zobaczyć Wodospad Podgórnej oraz zabytkowy tramwaj na linii Cieplice – Podgórzyn. Drugi dzień był w całości poświęcony stolicy Czech – Pradze. We wczesnych godzinach porannych udaliśmy się w podróż do naszego południowego sąsiada. Praga przywitała nas przepiękną pogodą, dzięki czemu mogliśmy zwiedzić najpopularniejsze zabytki tego miasta. Oprócz zwiedzenia takich miejsc jak m.in. Hradczany, Zamek Praski – Hrad, Katedra Św. Wita, Klasztor na Strachowie, Loreta, Mala Strana, Most Karola, Ogrody Wallensteina czy Rynek Staromiejski ze słynnym zegarem Orloj oraz pomnik św. Wacława, była okazja do obejrzenia uroczystej zmiany warty na Hradczanach. Niektórzy skosztowali też czeskich specjałów kuchni. Dużym powodzeniem cieszył się tzw. Trdelnik - tradycyjne słodkie walcowane ciastko, owijane wokół kija, a następnie grillowane i posypane cukrem wymieszanym z cynamonem i słodkimi dodatkami. Ostatni dzień naszej wycieczki to zwiedzanie Karpacza, a także spacer Doliną Wilczego Potoku oraz interaktywne zajęcia edukacyjne w Centrum Informacyjnym Karkonoskiego Parku Narodowego, gdzie uczniowie mogli poznać charakterystyczne skały, minerały oraz zwierzęta i rośliny występujące na terenie KPN. Na zakończenie naszej wycieczki pojechaliśmy do dolnośląskiej Świdnicy, aby obejrzeć Kościół Pokoju – największy drewniany kościół w Europie, obiekt wpisany na listę zabytków UNESCO. Zmęczeni, ale szczęśliwi udaliśmy się w drodze powrotną. Wycieczka z pewnością na długo pozostanie w naszej pamięci.

Dzień Kobiet

Świętowanie Dnia Kobiet zaczęliśmy, jak co roku, na godzinie wychowawczej, kiedy to chłopcy przygotowali poczęstunek i odśpiewali tradycyjne Sto lat. Przy pięknie nakrytym stole toczyły się miłe rozmowy, a w tle słychać było muzykę.
Druga część świętowania przypadła 13 marca. W tym dniu z samego rana nasza klasa postanowiła udać się w podróż do Poznania. Najpierw spędziliśmy dwie godziny w Parku Trampolin i ta atrakcja przypadła wszystkim najbardziej do gustu. Tu mogliśmy odreagować wszystkie nasze stresy, poczuć się jak ptaki, latając choć przez chwilę w powietrzu i wykonywać różnego rodzaju akrobacje. Następnie zmęczeni, ale szczęśliwi pojechaliśmy do kina, aby obejrzeć film pt. "Czarna Pantera".
Tegoroczny Dzień Kobiet uważamy za bardzo udany.

WIGILIA

Jest  taki czas, że serca zmienia, jest taki czas - życzliwe spełniają się życzenia ...

Ostatni dzień w szkole 2016 roku, jak zawsze, spędziliśmy przy wspólnym stole podczas klasowej Wigilii.
Po przygotowaniu stołu, nakryć i przekąsek podzieliliśmy się opłatkiem, a potem w miłej atmosferze spożywaliśmy przygotowane głównie przez nas i rodziców smakołyki. Oczywiście nie zabrakło wspólnego kolędowania, a pod choinką każdy znalazł swój prezent.
Wigilia dostarczyła nam, jak co roku, miłych przeżyć i niezapomnianych wzruszeń.

WYCIECZKA Z OKAZJI MIKOŁAJEK –TRAMPOLANDII NIGDY DOŚĆ!

7 grudnia udaliśmy się na wycieczkę, którą rozpoczął seans filmowy. Z wielką przyjemnością obejrzeliśmy zabawny film pt. „Mikołaj w każdym z nas”. Kolejnym punktem programu, była dobrze nam już znana sala zabaw – Trampolandia w Koninie. Jest to miejsce, gdzie można świetnie się pobawić i zarazem poćwiczyć pod okiem instruktora. Pan zadbał o to, by zabawa połączona była z rywalizacją i ciekawymi konkursami sportowymi. Szczęśliwi i zmęczeni, uzupełniliśmy stracone kalorie posiłkiem w Mc Donalds i pełni wrażeń wróciliśmy do domu.

WYCIECZKA Z OKAZJI DNIA CHŁOPCA

Świętowanie Dnia Chłopca zaczęliśmy spotkaniem w klasie, kiedy to na godzinie wychowawczej dziewczyny przygotowały poczęstunek, odśpiewały tradycyjne Sto lat i obdarowały swoich kolegów słodkimi prezentami.
Druga część świętowania przypadła 4 października. W tym dniu z samego rana nasza klasa postanowiła zagrać w grę wojenną, ale nie siedząc przy komputerze tylko na świeżym powietrzu z bronią w ręku. Zabawa wyglądała jak realna walk, ponieważ rywalizowaliśmy w dwóch drużynach wyposażeni w replikę ostrego modelu broni M4 A1. Broń ta wyposażona była w wiązkę podczerwieni, a każdy gracz na głowie miał czujnik odbierający celne trafienia. Dodatkowo cała rozgrywka śledzona była przez urządzenie, które pozwoliło nam poznać rezultat całego starcia. I tu pojawiło się zaskoczenie ponieważ najwięcej celnych strzałów oddała nasza koleżanka Magda Maroszak.
Kolejnym punktem wycieczki było kino, czas odpoczynku i regeneracji po trudach walki na poligonie. Film „Tarapaty”, dał nam wytchnienie i dodatkowo bardzo nam się podobał.
Po filmie wybraliśmy się do restauracji na drugie śniadanie, a potem do Parku Trampolin. Ta atrakcja przypadła wszystkim najbardziej do gustu. Tu mogliśmy odreagować wszystkie nasze stresy, poczuć się jak ptaki, latając choć przez chwilę w powietrzu i wykonywać różnego rodzaju akrobacje.
Tegoroczny Dzień Chłopca uważamy za bardzo udany.

DZIEŃ CHŁOPCA

Tegoroczny Dzień Chłopca przypadł w sobotę i właśnie tego dnia dziewczynki spotkały się, aby przygotować niespodziankę dla swoich kolegów. Ułożyły życzenia, zapakowały prezenty, upiekły wspaniałe ciasta, a cała niespodzianka miała swój finał w poniedziałek 2 października podczas lekcji wychowawczej. Było bardzo miło i sympatycznie, ale najważniejsza atrakcja miała się dopiero wydarzyć. Wspólnie, cała klasa zaplanowała wycieczkę z typowo męskimi atrakcjami. W środę okaże się czy była udana.

WYBORY DO SAMORZĄDU KLASOWEGO

11 września uczniowie klasy siódmej na lekcji wychowawczej wybierali samorząd klasowy. Zanim jednak klasa przystąpiła do głosowania, wszyscy wspólnie określili jakimi cechami powinny charakteryzować się osoby reprezentujące klasę. Wybory wzbudziły wiele emocji, tworzyły się koalicje, giełdy klasowych sympatii i antypatii, strategie typu ,,Ja zagłosuję na ciebie, a ty na mnie".

Podobnie jak w latach ubiegłych, jednego z pewnością mogliśmy być pewni – frekwencji wyborczej.

W wyniku głosowania do samorządu klasowego weszli: