Klasa 5 rok szkolny 2017-2018

16. Szczepaniak Oliwia
17. Żelek Klaudia

Żegnamy Weronikę

Z łezką w oku i dużym wzruszeniem pożegnaliśmy naszą koleżankę Weronikę Matecką. Od przyszłego roku szkolnego nie będzie już uczennicą naszej klasy. Mamy nadzieję, że będzie miło wspominała te wspólne lata.

Spotkanie z pisarzem - panem Łukaszem Wierzbickim

Dnia 7 czerwca 2018 roku uczniowie klas V, IIIa i IIIb uczestniczyli w spotkaniu z pisarzem panem Łukaszem Wierzbickim, które miało miejsce w Gminnym Ośrodku Kultury w Zagórowie. Podczas tego spotkania pan Wierzbicki, w nieco niekonwencjonalny sposób, zachęcał do przeczytania swojej najnowszej książki, zatytułowanej Ocean to pikuś. Książka ta powstała na podstawie wspomnień z licznych podróży kajakiem pana Aleksandra Doby. Dowiedzieliśmy się więc, jak to jest płynąć kajakiem przez około 100 dni, radzić sobie w trudnych i nieprzewidzianych sytuacjach, walczyć nie tylko z rekinami i rybami latającymi, ale także prądem morskim. Niektórzy z uczestników naszego wyjazdu mieli możliwość wcielenia się w rolę podróżnika, żółwia czy rekina i zagrać w krótkiej scence, ilustrującej wybrane przygody. Na koniec można było zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie z autorem i kupić jego najnowszą książkę.

Nocka w szkole

Z 1 na 2 czerwca 2018 roku spędziliśmy Nockę w szkole, połączoną z Nocą bibliotek. Imprezę rozpoczęliśmy od spotkania z paniami Katarzyną Nowicką i Joanną Kruczkowską z zagórowskiej biblioteki, które przybliżyły nam temat setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Następnie w grupach układaliśmy puzzle, z których powstała historyczna mapa Polski, a na niej zaznaczaliśmy wybrane miejsca pamięci. Na koniec każdy uczestnik otrzymał pamiątkową zakładkę do książki.

Po tym spotkaniu czekała nas już tylko zabawa. Najpierw przygotowaliśmy sobie miejsce do spania. W międzyczasie mogliśmy wspólnie pobawić się, porozmawiać, posłuchać muzyki. Na kolację przyjachała ulubiona pizza. Zmęczeni, ale zadowoleni w późnych godzinach nocnych usnęliśmy. To była udana nocka.

Wycieczka w Góry Świętokrzyskie

W dniach 21 i 22 maja nasza klasa wraz z klasą IV i VI przebywała na wycieczce w Górach Świętokrzyskich. Program wycieczki był niezwykle bogaty.

Pierwszego dnia odwiedziliśmy Jura Park i Oceanarium Prehistoryczne w Bałtowie. Mogliśmy też korzystać z różnych atrakacji tamtejszego Parku Rozrywki.

We wtorek od rana wybraliśmy się na pieszą wycieczkę na Łysą Górę, na której znajduje się Klasztor Święty Krzyż. Po południu natomiast zwiedzaliśmy Zamek Królewski w Chęcinach.

Dzień Patrona

9 maja nasza szkoła obchodziła Dzień Patrona. W związku z tym każda klasa pracowała nad przydzielonymi zadaniami. W tym roku pogłębialiśmy wiedzę na temat Malty. Przygotowaliśmy plakat oraz gazetki ścienne promujące ten kraj, a także udekorowaliśmy naszą salę lekcyjną maltańskimi barwami i symbolami.  Wszyscy chętnie zaangażowali się w szukanie informacji i ciekawostek o tym wyspiarskim kraju. Następnie cała klasa przygotowała występ na szkolny konkurs Eurowizji i zaprezentowała utwór hiszpańskiej grupy Las Ketchup.

Nasz udział w Dniu Ziemi

Tak manifestowaliśmy i sprzątaliśmy świat podczas tegorocznych obchodów Dnia Ziemi.

Witamy wiosnę!

Nasza klasa wzięła udział w szkolnych obchodach powitania wiosny. Podczas apelu w roli wiosny wystąpiła Weronika Matecka. Swoimi żółto - zielonymi barwami przykuła uwagę niejednego z widzów. Po występach wszyscy udali się na boisko szkolne, gdzie piekli kiełbaski i świetnie się bawili.

Dzień Kobiet

W tym roku szkolnym klasa V obchodziła Dzień Kobiet 8 i 9 marca. W czwartek chłopcy  wręczyli kwiatki swoim koleżankom oraz nauczycielkom pracującym w klasie V, a w piątek odbyła się uroczystość w sali nr 3. Na początku chłopcy podarowali dziewczynkom drobne upominki. Potem poczęstowali je przygotowanymi - przy pomocy mam - słodkościami i przekąskami. Był także pyszny tort owocowy! Po konsumpcji dziewczęta zostały zaproszone do wspólnych zabaw (m.in. kalambury, gorąca piłka, przekuwanie serduszka z imionami).

To był bardzo udany Dzień Kobiet.

Wigilia klasowa

22 grudnia, po szkolnym koncercie kolęd, spotkaliśmy się w sali nr 3, aby zasiąść przy wigilijnym stole. Znalazły się na nim pierniczki, owoce i inne smakołyki. Zanim jednak rozpoczęliśmy ucztowanie, połamaliśmy się opłatkiem oraz złożyliśmy świąteczne i noworoczne życzenia. Śpiewaliśmy także kolędy i pastorałki. Tegoroczna wigilia klasowa była dla nas wyjątkowa, ponieważ żegnaliśmy naszą koleżankę Patrycję Gmyrek. Mamy nadzieję, że w nowej szkole szybko znajdzie dobrych kolegów i przyjaciół.

To był miły i sympatyczny dzień.

Mikołajkowy wyjazd do Konina

5 grudnia wraz z klasą IV wybraliśmy się do Konina, aby świętować zbliżające się mikołajki. Tym razem postawiliśmy na sport. Pobyt w Koninie rozpoczęliśmy od rozegrania kilku gier w kręgle. Niektórym kolegom szło bardzo dobrze i uzyskiwali najwyższą liczbę punktów. Po takiej rozgrzewce poszliśmy popływać w basenie. Była to świetna okazja do odświeżenia swoich umiejętności pływackich po ubiegłorocznym kursie pływania. W doskonałych nastrojach, choć nieco zmęczeni zakończyliśmy ten dzień obiadem w restauracji Mc Donalds.

Ubieramy choinkę szkolną

W tym roku zostaliśmy poproszeni przez pana woźnego o pomoc w ubieraniu szkolnej choinki. Wykonaliśmy tę pracę z wielką przyjemnoscią, bo przecież święta tuż, tuż ...

Dzień z książką przygodową

23 listopada wzięliśmy udział w kolejnej akcji organizowanej przez bibliotekę szkolną - Dzień z książką przygodową. Na wszystkich lekcjach czytaliśmy fragmenty powieści Henryka Sienkiewicza pt. W pustyni i w puszczy. Dodatkowo ozdobiliśmy klasę i drzwi wejściowe do  niej motywami zaczerpniętymi z lektury, a także przebraliśmy się za jej bohaterów. To był udany dzień.

Halloween

W piątek 27 października przyszliśmy po południu do szkoły, aby wspólnie pobawić się i spędzić ze sobą czas. Motywem przewodnim naszego spotkania było Halloween. Nasze mamy zadbały o smaczne i zdrowe przekąski, pani o zabawy i gry, a my o specjalne stroje. Najpierw potańczylismy trochę i przeprowadziliśmy tzw. zabawę z krzesełkami. Następnie tkaliśmy pajęczynę dla pajączka, którego przyniósł Mateusz, wyławialiśmy jabłka z wody, doczepialiśmy kotu ogon i zbieraliśmy w ciemnościach cukierki. Nie zabrakło też tańca z balonami i zabawy z butami. Wszyscy świetnie bawiliśmy się i mamy nadzieję powtórzyć takie spotkanie za rok.

Wycieczka do Gniezna

Dnia 25 października klasy IV i V wraz z opiekunami wybrały się do Gniezna.

Pierwszym punktem naszej wycieczki był udział w przedstawieniu pt. Gniazdo, który moglismy ogladać w Teatrze im. Aleksandra Fredry. Spektakl ten odwoływał się do historii początków państwa polskiego i jego pierwszych władców. Współczesne i zbawne podejście do znanych wszystkim legend w połączeniu z elementami mulimedialnymi bardzo się wszystkim podobało.

Po przedstawieniu udaliśmy się do Muzeum Początków Państwa Polskiego. Tam oglądaliśmy ciekawe eksponaty, m.in. zabytki piśmiennictwa, insygnia królewskie, broń czy przedmioty codziennego użytku, a wszystko to z czasów wczesnego średniowiecza. Dodatkową ciekawostką były projekcje filmów w technice 3D.

Wyjazd zakończył posiłek w restauracji Mc Donalds.

Klasowy Dzień Chłopca

29 września odbył się w naszej klasie Dzień Chłopca. Uroczystość przygotowały dziewczynki przy pomocy mam i wychowawczyni. Każdy z chłopaków otrzymał drobny upominek - ramkę ze zdjęciem dziewczynek oraz okolicznościową kartkę. Ponadto koleżanki przeprowadziły kilka zabaw. Na koniec wszyscy skonsumowali ulubione klasowe danie - pizzę.

Chłopakom jeszcze raz życzymy wszystkiego najlepszego!

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania

Nasza klasa po raz pierwszy wzięła udział w obchodach Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania - akcji koordynowanej przez Bibliotekę szkolną. W tym dniu czytaliśmy fragmenty powieści J. K.  Rowling Harry Potter i kamień filozoficzny. Po lekturze i rozmowie o czytaniu książek pani zaproponowała nam, abyśmy ułożyli krótkie wierszyki i hasła o książkach i czytaniu. Oto efekty naszej pracy:

Czytanie książek fajne jest, więc czytaj razem z nami też! (Sonia, Weronika, Patrycja, Klaudia Sz.)

Czytanie jest super, każdy o tym wie,

bo w trakcie czytania wielu uczy się. (Marta, Klaudia G., Natalia, Dorota)

Nie każdy lubi czytać, lecz czytać się powinno,

książka daje umysł i tak być powinno. (Paulina, Klaudia Ż., Szymon, Paweł, Miłosz)

Dziś jest dzień głośnego czytania, to jest prawdziwa mania. (Dawid, Mateusz, Oskar, Oliwia)

L

L

Wybory samorządu klasowego

Po wakacjach wróciliśmy do szkoły wypoczęci i pełni zapału do pracy, dlatego już na pierwszej lekcji wychowaczej wybraliśmy samorząd klasowy. Oto jego skład:

przewodnicząca - Paulina Pawłowska,

z - ca przewodniczącej -  Marta Bartoszczak,

skarbnik - Mateusz Bryk.

Ponadto skład osobowy naszej klasy powiększył się - dołączyła do nas Natalia Polańska, którą serdecznie witamy:)