Klasa 3a rok szkolny 2017-2018

15. Żelek Mikołaj
16. Żelek Patryk

Spotkanie z pisarzem - panem Łukaszem Wierzbickim

Dnia 7 czerwca 2018 roku uczniowie klas V, IIIa i IIIb uczestniczyli w spotkaniu z pisarzem panem Łukaszem Wierzbickim, które miało miejsce w Gminnym Ośrodku Kultury w Zagórowie. Podczas tego spotkania pan Wierzbicki, w nieco niekonwencjonalny sposób, zachęcał do przeczytania swojej najnowszej książki, zatytułowanej Ocean to pikuś. Książka ta powstała na podstawie wspomnień z licznych podróży kajakiem pana Aleksandra Doby. Dowiedzieliśmy się więc, jak to jest płynąć kajakiem przez około 100 dni, radzić sobie w trudnych i nieprzewidzianych sytuacjach, walczyć nie tylko z rekinami i rybami latającymi, ale także prądem morskim. Niektórzy z uczestników naszego wyjazdu mieli możliwość wcielenia się w rolę podróżnika, żółwia czy rekina i zagrać w krótkiej scence, ilustrującej wybrane przygody. Na koniec można było zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie z autorem i kupić jego najnowszą książkę.

Wycieczka nad morze

W dniach 16, 17 i 18 maja 2018 roku nasza klasa wraz z klasą IIIb wybrała się na wycieczkę do Jastrzębiej Góry. Po drodze zwiedziliśmy gdańską starówkę, a drugiego dnia pojechaliśmy na Półwysep Helski. W drodze powrotnej zobaczyliśmy molo w Sopocie i port w Gdyni. Zamoczyliśmy też nogi w Bałtyku. Pełni wrażeń wróciliśmy do domów.

,,W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH”
W drugim semestrze roku szkolnego 2017/2018 realizujemy program profilaktyczny ,,Telewizja i komputer z umiarem”. Zapoznamy się z niebezpieczeństwem i konsekwencjami długotrwałego korzystania z monitorów i telewizorów. Nauczymy się zachowań pozytywnie wpływających na rozwój naszego organizmu. Punktem kulminacyjnym projektu będzie wyjazd do Jastrzębiej Góry! Pobyt nad morzem to spacery po nadbałtyckich plażach, zabawy w piasku, zwiedzanie miast i zawody sportowe.
Będziemy promować zdrowy sposób spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu!

Patriotyczna wycieczka klas I - III

15.03.2018 roku uczniowie z klas nauczania początkowego wybrali się do teatru w Gnieźnie na przedstawienie pt. Gniazdo. Spektakl był dla nich lekcją tożsamości narodowej, gdyż powstał na kanwie legendy „O Lechu, Czechu i Rusie”. Po nim uczniowie udali się do Muzeum Początków Państwa Polskiego. To była bardzo pouczająca wycieczka.

Wieczór wigilijny

W środę 20 grudnia wspólnie z rodzicami i naszą wychowawczynią świętowaliśmy wigilię klasową. Spotkanie rozpoczęliśmy kolędą Cicha noc. Następnie przedstawiliśmy rodzicom jasełka bożonarodzeniowe. Potem wszyscy łamaliśmy się opłatkiem i skladaliśmy sobie nawzajem życzenia. Wieczerzę wigilijną jedliśmy w szkolnej stołówce, niezwykle tego wiczoru odmienionej przez świąteczne dekoracje. Staraliśmy się spróbować wszystkich potraw. Po kolacji odwiedział nas święty Mikołaj i obdarował wszystkich prezentami. Zaśpiewaliśmy dla niego kolędę Świeć gwiazdeczko. Potem, jako elfy Mikołaja, zrobiliśmy rodzicom niespodziankę. Bardzo podobało nam się dekorowanie pierniczków.

To był niesamowity wieczór, który z pewnością na długo pozostanie w naszej pamięci.

Fabryka bombek

Dzień z książką przygodową

26 listopada wzięliśmy udział w akcji organizowanej przez bibliotekę szkolną Dzień z książką przygodową. Wybraliśmy lekturę pt. Elza w dżungli. Czytały ją nam kolejno pani Kasia Nowak, pani Małgosia Kin i pani Dorota Karaszewska. Podczas słuchania towarzyszyły nam nasze domowe maskotki zwierząt żyjących w dżungli. W tym dniu poznawaliśmy też smaki różnych owoców egzotycznych.

Poznajemy święto krajów anglojęzycznych - Halloween.

Wyjazd do Kalisza

27.10.2017 pojechaliśmy do Kalisza. Wystąpił tam dla nas Teatr Baniek Mydlanych ze swym nowym przedstawieniem „ Tajemnica Bańki Szczęścia”. Całe przedstawienie było bardzo kolorowe. Wraz z aktorami przenieśliśmy się do szkoły, w której uczniowie oswajali bańki mydlane i szukali receptury na wykonanie Bańki Szczęścia. Po wielu przygodach udało im się ją znależć.

Sztuka bardzo nam się podobała.

Wycieczka do Biskupina

W dniu 19 września razem z klasą III b pojechaliśmy  na wycieczkę do Biskupina.

Tam zwiedziliśmy najstarszy gród w Polsce. Wchodząc do środka przechodziliśmy drewnianym mostem. Cały gród wykonany jest z drewna i otoczony palisadą. Były tam dwa długie, drewniane domy, w których widzieliśmy, jak żyli ludzie w dawnych czasach. W kolejnych domach mogliśmy podpatrzeć, jak się piekło chleb i przędło wełnę. Próbowaliśmy z gliny ulepić różne przedmioty. Na koniec mogliśmy kupić pamiątki.

Wycieczka była udana. Nie mogę się doczekać kolejnej.

Agata Janowska

Dzień Chłopca

Tak bawiliśmy się podczas dyskoteki z okazji Dnia Chłopca.

Wybory samorządu klasowego

Na początku września wybraliśmy samorząd klasowy. Naszymi przedstawicielami są:

przewodniczący - Patryk Żelek

z - ca przewodniczącego - Mikołaj Żelek

skarbnik - Nikola Jankowska.