Klasa 3b rok szkolny 2017-2018

13. Reszkiewicz Julia
14. Szambelan Olga

Spotkanie z pisarzem - panem Łukaszem Wierzbickim

Dnia 7 czerwca 2018 roku uczniowie klas V, IIIa i IIIb uczestniczyli w spotkaniu z pisarzem panem Łukaszem Wierzbickim, które miało miejsce w Gminnym Ośrodku Kultury w Zagórowie. Podczas tego spotkania pan Wierzbicki, w nieco niekonwencjonalny sposób, zachęcał do przeczytania swojej najnowszej książki, zatytułowanej Ocean to pikuś. Książka ta powstała na podstawie wspomnień z licznych podróży kajakiem pana Aleksandra Doby. Dowiedzieliśmy się więc, jak to jest płynąć kajakiem przez około 100 dni, radzić sobie w trudnych i nieprzewidzianych sytuacjach, walczyć nie tylko z rekinami i rybami latającymi, ale także prądem morskim. Niektórzy z uczestników naszego wyjazdu mieli możliwość wcielenia się w rolę podróżnika, żółwia czy rekina i zagrać w krótkiej scence, ilustrującej wybrane przygody. Na koniec można było zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie z autorem i kupić jego najnowszą książkę.

Wycieczka nad morze

W dniach 16, 17 i 18 maja 2018 roku nasza klasa wraz z klasą IIIa wybrała się na wycieczkę do Jastrzębiej Góry. Po drodze zwiedziliśmy gdańską starówkę, a drugiego dnia pojechaliśmy na Półwysep Helski. W drodze powrotnej zobaczyliśmy molo w Sopocie i port w Gdyni. Zamoczyliśmy też nogi w Bałtyku. Pełni wrażeń wróciliśmy do domów.

,,W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH”
W drugim semestrze roku szkolnego 2017/2018 realizujemy program profilaktyczny ,,Telewizja i komputer z umiarem”. Zapoznamy się z niebezpieczeństwem i konsekwencjami długotrwałego korzystania z monitorów i telewizorów. Nauczymy się zachowań pozytywnie wpływających na rozwój naszego organizmu. Punktem kulminacyjnym projektu będzie wyjazd do Jastrzębiej Góry! Pobyt nad morzem to spacery po nadbałtyckich plażach, zabawy w piasku, zwiedzanie miast i zawody sportowe.
Będziemy promować zdrowy sposób spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu!

Patriotyczna wycieczka klas I - III

15.03.2018 roku uczniowie z klas nauczania początkowego wybrali się do teatru w Gnieźnie na przedstawienie pt. Gniazdo. Spektakl był dla nich lekcją tożsamości narodowej, gdyż powstał na kanwie legendy „O Lechu, Czechu i Rusie”. Po nim uczniowie udali się do Muzeum Początków Państwa Polskiego. To była bardzo pouczająca wycieczka.

Konkurs plastyczny Zima z wyobraźnią

Nasza klasa wzięła aktywny udział w powiatowym konkursie plastycznym Zima z wyobraźnią ogłoszonym przez Miejską i Powiatową Bibliotekę Publiczną w Słupcy. Laureatami tego konkursu zostali nasi koledzy: Łukasz Bryk i Hubert Kałmucki. Serdecznie im gratulujemy!

Spotkanie wigilijne

W tym roku po raz kolejny urządziliśmy klasową Wigilię. Zaprosiliśmy na nią Rodziców i pana Dyrektora. Na początku zaprezentowaliśmy przedstawienie historii narodzenia Pana Jezusa, czyli jasełka i podzieliliśmy się opłatkiem. Potem wszyscy poszli do pięknie przystrojonej stołówki, gdzie wysłuchaliśmy fragmentu Pisma Świętego. Na stole był biały obrus a pod nim sianko. Zjedliśmy wieczerzę wigilijną składającą się z potraw takich jak: karp, kapusta z grochem, pierogi z kapustą i grzybami, czerwony barszcz z uszkami, zupa grzybowa i kluski z makiem. Kiedy wszyscy się najedli Anastazja, koleżanka z gimnazjum, grała na gitarze kolędy, a my je śpiewaliśmy. Potem przyszedł Święty Mikołaj i rozdał nam prezenty. Na koniec wszystkie dzieci poszły pobawić się do klasy przedszkolnej, a Rodzice biesiadowali przy stole.
Ta Wigilia bardzo mi się podobała. Kolacja była pyszna, a atmosfera miła i świąteczna.

Izabela Kierzek

Mikołajkowy wyjazd do fabryki bombek

Z okazji mikołajek 5 grudnia wybraliśmy się do fabryki bombek w Gnieźnie. Na miejscu przyglądaliśmy się procesowi produkcji ozdób choinkowych. Każdy z nas otrzymał bombkę z własnym imieniem. W firmowym sklepie zakupiliśmy też inne ozdoby choinkowe.

Była to bardzo ciekawa wycieczka.

Dzień z książką przygodową

Dnia 23 listopada 2017 wzięliśmy udział w akcji Dzień z książką przygodową. Tym razem czytaliśmy lekturę pt. Dzieci z Bullerbym. W roli lektorów wystąpiła pani Irena Bryk - mama Łukasza i pani Dorota Dębczak - mama Martyny.

Poznajemy święto krajów anglojęzycznych - Halloween.

Wyjazd do Kalisza

27.10.2017 pojechaliśmy do Kalisza. Wystąpił tam dla nas Teatr Baniek Mydlanych ze swym nowym przedstawieniem „Tajemnica Bańki Szczęścia”. Całe przedstawienie było bardzo kolorowe. Wraz z aktorami przenieśliśmy się do szkoły, w której uczniowie oswajali bańki mydlane i szukali receptury na wykonanie Bańki Szczęścia. Po wielu przygodach udało im się ją znależć.

Sztuka bardzo nam się podobała.

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania

29 września nasza klasa wzięła udział w Ogólnopolskim Dniu Głośnego Czytania.  Książkę, którą wybraliśmy czyli Karolcię Marii Kruger, czytały nam mama Wiktora Kowalewskiego i mama Mikołaja Musiałowskiego.

Dzień Chłopca

Tak bawilismy się z okazji Dnia Chłopca.

Wycieczka do Biskupina

We wtorek 19 września 2017 roku razem z klasą III a wybraliśmy się na wycieczkę do Biskupina. Odbywał się tam Festyn Archeologiczny, więc mogliśmy dowiedzieć się o życiu dawnych Słowian. Mnie na przykład najbardziej zaciekawiło to, jak kiedyś mieszkali ludzie, jak farbowano płótno czy wyrabiano gliniane naczynia. Oglądaliśmy walkę rycerzy na placu przed chatami i bawiliśmy się w archeologów szukając w piasku kawałków naczyń. Mieliśmy też okazję spróbować podpłomyka i zrobić powróz. Z Biskupina przywieźliśmy pamiątki wykonane głównie z wikliny i drewna. To była bardzo udana i pouczająca wycieczka.

Wiktor Kopczyński

Wybraliśmy samorząd klasowy

W pierwszym tygodniu września wyraliśmy nowy samorząd klasowy na rok szkolny 2017/2018. Oto nasi przedstawiciele:

Przewodnicząca klasy - Izabela Kierzek

Z - ca przewodniczącej - Hubert Kałmucki

Skarbnik - Łukasz Bryk.

Ponadto zmieniła się liczba uczniów w naszej klasie - jest nas 14.