Klasa II gimnazjum rok szkolny 2015-2016

27. Zielińska Klaudia
28. Zieliński Patryk

Wycieczka do Wrocławia
    20 maja cała nasza klasa z wychowawczynią panią Marzeną Kazimierską i dziesięciorgiem rodziców wybrała się na jednodniową wycieczkę do stolicy Dolnego Śląska – Wrocławia. Miasto przywitało nas słoneczną pogodą.
    Zwiedzenie rozpoczęliśmy od ZOO, które pokazało nam różnorodne oblicza. Podziwialiśmy ogromną ilość odmian i gatunków zwierząt, ptaków, ryb, przepiękną rafę koralową, oraz bujną roślinność. Największe wrażenie zrobiło na wielu z nas afrykarium ze swoimi nowoczesnymi rozwiązaniami architektonicznymi.
    Następnie pojechaliśmy do centrum, by spotkać się z naszym przewodnikiem. Poznaliśmy historię Wrocławia od średniowiecza aż do czasów współczesnych. Dowiedzieliśmy się, że miasto ma czwartą największą liczbę mostów w Europie i drugi największy rynek w Polsce oraz, że znajduje się tu najstarsza restauracja w Europie – Piwnica Świdnicka. Na ulicach Wrocławia co rusz spotykaliśmy figury krasnali (jest ich około 120). Przewodnik powiedział nam, że akcje pojawiania się „skrzatów” zapoczątkowało postawienie pomnika krasnala w 2001 roku jako symbolu Pomarańczowej Alternatywy.
    Ostatnim punktem wycieczki była Panorama Racławicka, którą można uznać za wizytówkę Wrocławia. Otrzymaliśmy tu dawkę wiedzy historycznej (okres rozbiorów Polski i Powstania Kościuszkowskiego), jak i informacje na temat powstawania wielkoformatowego malowidła panoramowego. Z nietypowej lekcji zapamiętaliśmy, że pomysłodawcą Panoramy był znany lwowski malarz Jan Styka, który zaprosił do współpracy znakomitego batalistę Wojciecha Kossaka.
    Do Trąbczyna wróciliśmy późnym wieczorem. Wycieczka była bardzo ciekawa, szkoda tylko, że tak szybko dobiegła końca.

Mikołajkowa niespodzianka

Nasi rodzice razem z panią Marzeną przygotowali dla nas mikołajowy prezent – niespodziankę. 9 grudnia wybraliśmy się razem do zagórowskiego kina na "Listy do M." Film w reżyserii Macieja Dejczera pozwolił nam oderwać się na całe dwie godziny od rzeczywistości i zanurzyć w świat, gdzie spełniają się sny i marzenia, a problemy, zresztą tylko chwilowe, uszlachetniają ludzi, którzy po przykrych doświadczeniach odnajdują w życiu cel, a także szczęście i spełnienie.  Wspólny wyjazd z rodzicami był  doskonałą okazją, aby wprawić się w świąteczny nastrój, zapewnić sobie odrobinę radości z życia i szeroki uśmiech na twarzy, a co najważniejsze przywrócić wiarę w miłość, przyjaźń i ludzką dobroć.

Wyjazd do kina na film „Czy naprawdę wierzysz?”

„Czy naprawdę wierzysz?” taki tytuł nosił film, na który nasza klasa 2 gimnazjum udała się 09.10.2015 roku. Kino, w którym odbył się seans znajdowało się w Miejsko- Gminnym Ośrodku Kultury w Zagórowie. Wyjazd był sfinansowany z budżetu samorządu szkolnego Historie bohaterów były bardzo sugestywne i mogły wzbudzić wiele kontrowersji w osobach mających inne zdanie niż reżyser filmu. Postacie musiały zmierzyć się z kwestią istnienia Boga, a to, co z tych zmagań wynikło, było całkowicie jednoznaczne. Polecamy.

Park Linowy w Inowrocławiu

29 września wspólnie z naszą wychowawczynią oraz dwojgiem rodziców wybraliśmy, się na wycieczkę do parku linowego w Inowrocławiu. Przez całą drogę zastanawialiśmy się co może nas tam spotkać. Na miejscu okazało się, że parku są trzy trasy o różnym stopniu trudności. Po krótkim kursie bezpiecznego pokonywania przeszkód i odpowiednio ubrani (kaski i uprzęże zabezpieczające) postanowiliśmy stawić czoło wyzwaniu i pokonać własne lęki, słabości. Wszyscy włącznie z panią Marzeną i tatą Sandry pokonali przynajmniej jedną trasę, ale wśród nas znaleźli się również tacy śmiałkowie, którzy przeszli wszystkie trzy. Będąc w Inowrocławiu zwiedziliśmy także tężnie solankowe. Usłyszeliśmy o nich od naszych kolegów, którzy przygotowali informacje i ciekawostki o uzdrowisku. Wracając, wstąpiliśmy do KFC. Było super, polecamy innym tego rodzaju wyjazd.