Klasa III gimnazjum rok szkolny 2015-2016

19. Wstawska Daria

wydarzenia klasowe

Wycieczka do Kotliny Kłodzkiej

xxxW dniach 12-14 maja nasza klasa wybrała się na wycieczkę do Kotliny Kłodzkiej. Od początku towarzyszyła nam nasza wychowawczyni pani M. Pirucka-Parus, pani Agnieszka Parus, przewodnik, dobra pogoda oraz świetny nastrój. Z Trąbczyna wyjechaliśmy o godzinie 7.30, podróż trwała nieco ponad 3 godziny. Najpierw udaliśmy się na Ślężę, gdzie pierwszy raz nasze nogi odczuły piękno chodzenia po górach.. Ze szczytu mogliśmy podziwiać piękną panoramę Równiny Wrocławskiej. Po zejściu ze Ślęży udaliśmy się autokarem do Osówki - podziemi z czasów II wojny światowej, gdzie poznaliśmy m.in. szczegóły historii o tzw. złotym pociągu. Stamtąd dotarliśmy do ośrodka. Po zakwaterowaniu w pokojach spędziliśmy wszyscy miło czas, rozmawiając ze sobą aż do rana. Drugiego dnia po smacznym śniadaniu udaliśmy się na najwyższy szczyt gór Stołowych - Szczeliniec Wielki, gdzie mieliśmy okazję poznać sympatycznego i dowcipnego przewodnika. Następnie udaliśmy się do jedynej w Europie Kaplicy Czaszek w Kudowie Czermnej. W Kudowie Zdrój w pijalni wód pożegnaliśmy się z przewodnikiem Tadeuszem i udaliśmy się na spacer po Parku Zdrojowym. Wracając do busa dopadł nas deszcz, który na szczęście tylko wtedy nam towarzyszył. Kolejną atrakcją było zwiedzanie Ruchomej Szopki oraz Bazyliki w Wambierzycach. Zmęczeni po kolacji regenerowaliśmy siły w pokojach oraz na placu zabaw. Wszystkim uczniom rano chciało się spać, lecz panie się nie ulitowały. Chwilę później poszliśmy na śniadanie, spakowaliśmy się i udaliśmy na ostatni szczyt tej wycieczki - Wielką Sowę. Na samą górę doprowadził nas pies z tamtejszego schroniska. Po wizycie na tamtejszej wieży widokowej zeszliśmy do przełęczy i udaliśmy się do Wrocławia. Tam zjedliśmy obiad, a następnie zwiedzaliśmy miasto, Ostrów Tumski oraz Stary Rynek. Potem każdy z nas mógł spędzić czas w dowolny sposób. Po przybyciu na miejsce zbiórki udaliśmy się zobaczyć Panoramę Racławicką, która wywarła na wielu niesamowite wrażenie. Zwieńczeniem wycieczki było wstąpienie do MCDonald'a, gdzie każdy mógł nasycić się, czym chciał. Cali i zdrowi przybyliśmy do Trąbczyna około godziny 21:30. Wycieczkę uważamy za udaną!!!

Doradztwa zawodowego ciąg dalszy

xxxW czwartek, tj. 10 grudnia 2015r. naszą szkołę odwiedziło Mobilne Centrum Informacji Zawodowej. W ramach doradztwa zawodowego, rozwiązując test i odpowiadając na pytania, dowiedzieliśmy się, jakie zawody są odpowiednie do naszych predyspozycji. Przedstawiciele MCIZ zaprezentowali także ofertę szkół, w których możemy podjąć naukę po ukończeniu gimnazjum. Ciekawy dla nas okazał się film prezentujący niektóre zawody, ich specyfikę. Będąc trzecioklasistami, stoimy bowiem przed trudnym wyborem dalszej drogi kształcenia, dlatego czwartkowe spotkanie było dla nas pouczającym i cennym doświadczeniem.

Wieczór filmowy

xxxPóźnym popołudniem 1 grudnia spotkaliśmy się na naszym kolejnym „Wieczorze filmowym”. Tym razem wybór nasz padł na film będący ekranizacją powieści Suzanne Collins pt. „Igrzyska śmierci. Kosogłos cz. 1”. Główna bohaterka Katniss Everdeen, ( w tę rolę wcieliła się Jennifer Lawrence) to dziewczyna, która przeżyła Ćwierćwiecze Poskromienia, ale jej dom został w odwecie zniszczony przez Kapitol. Teraz mieszka wraz z matką i siostrą w Trzynastce − legendarnym podziemnym dystrykcie, który wbrew kłamliwej propagandzie przetrwał, a co więcej, szykuje się do rozprawy z dyktatorską władzą. Katniss, pomimo początkowej niechęci zgadza się zostać Kosogłosem − symbolem oporu przeciw kapitolińskiemu tyranowi. Zadanie to jednak nie okaże się łatwe…
Tradycyjnie nasze spotkanie nie było jedynie ucztą dla duszy, ale i dla ciała. Zajadaliśmy się pyszną pizzą a na deser Kuba poczęstował nas urodzinowym cukierkiem. ;)

Gimnazjaliści w teatrze

xxx25 listopada 2015r. był dla naszej klasy wyjątkowym dniem. Otóż wybraliśmy się wraz z klasami I i II gimnazjum oraz naszymi wychowawczyniami do gnieźnieńskiego teatru im. Aleksandra Fredry na sztukę pt. „Alicja. Pod żadnym pozorem nie idź tam.” w reżyserii Justyny Łagowskiej, która jak się okazało była także autorką ciekawej scenografii. Spektakl inspirowany powieścią Lewisa Carrolla nowatorsko zaadaptował na deski teatru Michał Kmiecik, z kolei całości dopełniała przejmująca, momentami wręcz agresywna muzyka Roberta Piernikowskiego związanego ze sceną hiphopową. To opowieść
o życiowych etapach, dojrzewaniu, młodzieńczym bucie, miłości, przemijaniu, docieraniu do prawdy o sobie. Gnieźnieńscy aktorzy brawurowo poradzili sobie z zaproponowaną przez reżyserkę niełatwą konwencją gry. I choć spektakl nie należy do oczywistych, łatwych
w odbiorze, każe przedzierać się często przez gęstą warstwę znaczeń, to jednak nie pozwala nudzić się a często skłania do refleksji.
My wyszliśmy z teatru usatysfakcjonowani i żądni kolejnych artystycznych doznań.

Spotkanie z Absolwentką

xxxW ramach doradztwa zawodowego zorganizowaliśmy
dn. 22.10. 2015 r. spotkanie z Martą Struszczyk Staszak, która jest absolwentką naszego gimnazjum, ale także absolwentką Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Przebiegająca w bardzo miłej atmosferze rozmowa przybliżyła nam edukacyjną drogę Marty, która po skończeniu gimnazjum kontynuowała naukę w jednym z konińskich liceów ogólnokształcących. Tam zachęcona do wzięcia udziału
w olimpiadzie biologicznej (której została laureatką!) ostatecznie dokonała wyboru kierunku studiów- stomatologii. Obecnie Marta odbywa staż w jednym z konińskich centrów stomatologicznych
i niezwykle zajmująco opowiada o swojej pracy. Spotkanie z naszą starszą koleżanką był dla nas bardzo pouczające i inspirujące. Warto spełniać swoje marzenia, wierzyć w siebie i swoje możliwości
i pamiętać, o czym mówił jeden z bohaterów powieści A. Bahdaja, że
z „każdego miejsca można wystartować”!