Klasa IIa rok szkolny 2016-2017

Wizyta w Powidzu

Na dwa dni przed zakończeniem roku szkolnego wybraliśmy się na wycieczkę do Powidza do 33 Bazy Lotnictwa Transportowego. To właśnie tam pracuje pan Leszek Dębczak, tata naszej koleżanki Martynki. Pan Leszek był naszym przewodnikiem.
Celem tego wyjazdu było poznanie pracy lotników oraz strażaków na terenie wojskowego lotniska w Powidzu. Mogliśmy podziwiać ogrom bazy, jak i zakres prowadzonych prac na terenie lotniska.
Najpierw weszliśmy do hangaru, gdzie znajdowały się Herkulesy - najnowsze nabytki polskich sił powietrznych. Pan Leszek wprowadził nas do środka tej maszyny, objaśnił nam jej budowę i przeznaczenie. Wchodziliśmy też do kokpitu, gdzie mogliśmy zasiąść za sterem i poczuć się jak prawdziwi piloci. Byliśmy również w warsztacie, gdzie wykonuje się naprawy silników i innych części do samolotów, widzieliśmy jak składano spadochrony. Mieliśmy okazję zobaczyć holowanie wielkich transportowców z hangaru na płytę lotniska.
Następnie udaliśmy się do wojskowej Strażnicy, gdzie zaprezentowano nam wozy strażackie najnowszej generacji. Wszystkim bardzo podobała się strażacka rura zjazdowa i efekty dźwiękowe.
Wycieczka była bardzo pouczająca. Podobała się szczególnie chłopcom, którzy marzą o tym, aby w przyszłości zostać żołnierzem lub strażakiem.
Bardzo dziękujemy panu Leszkowi Dębczakowi za zorganizowanie naszej wizyty w Powidzu i za czas, który nam poświęcił. Życzymy zdrowia i sukcesów w pracy

Wycieczka w góry klas II

Dnia 6 czerwca wspólnie z klasą II b, naszymi wychowawczyniami i chętnymi rodzicami wybraliśmy się na dwudniową wycieczkę w Karkonosze.

W Karpaczu czekał na nas pan przewodnik. Razem z nim rozpoczęliśmy wędrówkę szlakiem górskim na terenie Karkonoskiego Parku Narodowego do wodospadu Kamieńczyka. Następnie udaliśmy się do Leśnej Huty Szkła w Szklarskiej Porębie, gdzie zobaczyliśmy jak wytwarza się różne szklane przedmioty. Potem zobaczyliśmy wodospad Szklarki. Tego dnia zwiedziliśmy jeszcze Park Miniatur Zabytków Dolnego Śląska w Kowarach.

Drugiego dnia pan przewodnik zabrał nas na prawdziwą wyprawę po górach. Po drodze zobaczyliśmy zabytkowy Kościół Wang. Po trzygodzinnej wspinaczce dotarliśmy do schroniska górskiego Samotnia, a następnie jeszcze wyżej do Strzechy Akademickiej, gdzie wypiliśmy gorącą herbatę z cytryną i odpoczęliśmy. Po powrocie ze szlaku zjedliśmy obiad i pełni wrażeń wróciliśmy do domu.

To była bardzo udana wycieczka. Pogoda wbrew prognozom nam sprzyjała, a humory dopisywały. Za rok pojedziemy nad morze.

Nasz udział w Dniu Patrona

Dbajmy o zdrowie!

Dnia 6 marca 2017 roku odwiedziła nas pani higienistka, która przeprowadziła z nami pogadankę na temat zdrowia. Dowiedzieliśmy się, jak ważne dla zdrowia jest prawidłowe żywienie, ruch, higiena osobista, a także sen i uśmiech na twarzy.

Jesteśmy coraz bardziej świadomi tego, jak powinniśmy dbać o nasze zdrowie.

Noc w szkole

Noc z 3 na 4 marca 2017 roku na długo zapisze się w naszej pamięci, ponieważ po raz pierwszy, razem z naszymi rówieśnikami z klasy II b, spędziliśmy ją w szkole.

Najpierw przygotowaliśmy sobie posłania w klasach. Później odbyły się zawody sportowe w auli. Graliśmy też w gry planszowe, bawiliśmy się w kalambury i rozwiązywaliśmy zagadki. Najwięcej frajdy sprawiła nam zabawa w chowanego z latarkami, a później piżamowe pląsy w auli. Na koniec wyciszyły i uśpiły nas książki czytane przez nasze wychowawczynie.

Dziękujemy naszym paniom za świetną zabawę, a naszym mamom za smaczne posiłki. Mamy nadzieję, że nie była to nasza ostatnia noc spędzona w szkole.

Mikołajkowy wyjazd do Poznania

Z okazji mikołajek 7 grudnia 2016 r. razem z klasą II b pojechaliśmy do Poznania. Najpierw zwiedzaliśmy poznańską Palmiarnię, a później udaliśmy się do Teatru Animacji na spektakl Dziób w dziób. Wyprawę zakończyliśmy obiadem w pizzerii Cameleon w Słupcy. Wszystko nam się podobało - egzotyczne rośliny w Palmiarnii, pouczające przedstawienie zakończone spotkaniem  z aktorami, smaczny obiad w świątecznej scenerii ... Wróciliśmy pelni wrażeń i ochoty na dalsze wyjazdy.

Mówimy poprawnie

Od października, w ramach innowacji pedagogicznej, rozpoczęliśmy zajęcia "Mówię poprawnie". Raz w tygodniu, pod kierunkiem wychowawczyni, ćwiczymy swoją wymowę poprzez usprawnianie narządów mowy, kształtowanie prawidłowego oddechu, rozwijanie słuchu i pamięci słuchowej. Już na pierwszych zajęciach dowiedzieliśmy się, że jesteśmy poliglotami, ponieważ świetnie naśladujemy głosy zwierząt. Te zajęcia to wesoła i pełna ciekawych pomysłów przygoda usprawniająca nasze narządy mowy.

Wycieczka do Torunia

29 września pojechaliśmy na wycieczkę do Torunia, urokliwego miasta nad Wisłą. Program wycieczki był bardzo bogaty. Zwiedzaliśmy stary toruński rynek, Planetarium i Orbitarium. Piekliśmy pierniki w Muzeum Piernika. Odwiedziliśmy pomnik Mikołaja Kopernika, gdzie zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie. Odbyliśmy też rejs po Wiśle. Do domu wróciliśmy pełni wrażeń, z pamiątkami i smacznymi toruńskimi piernikami. Toruń bardzo nam się podobał.

Uczymy się pływać

Od 27 września uczestniczymy w kursie nauki pływania "Pierwszy nurek". Pod opieką naszych wychowawczyń i rodziców raz w tygodniu jeździmy na basen do Konina. Tam pod okiem instruktorów oswajamy się z wodą i uczymy pływać. Cotygodniowe zajęcia z pływania są dla nas wielką frajdą.

Wyprawa do lasu

Dnia 26 września wybraliśmy się na wycieczkę do lasu. Naszym celem było poznanie drzew, krzewów i roślin zielonych tworzących warstwy lasu. Rozpoznawaliśmy je po liściach i igłach. Zbieraliśmy szyszki i ciekawe korzenie. Słuchaliśmy też odgłosów lasu. Obserwowaliśmy zmiany, jakie powoli zachodzą w lesie wraz z nową porą roku. Na koniec zrobiliśmy sobie wspólne pamiątkowe zdjęcie pod starym dębem. Była to nasza pierwsza wspólna wyprawa w tym roku szkolnym.

Wybraliśmy nowy Samorząd Klasowy na rok szkolny 2016/2017

Przewodniczący - Patryk Żelek,

Zastępca - Nikola Jankowska,

Skarbnik - Marysia Parus.