Klasa IIIa rok szkolny 2016-2017

Rozstrzygnięcie konkursu Zawsze przygotowany do lekcji

Dnia 21.06.2017 rozstrzygnęliśmy konkurs „Zawsze przygotowany do lekcji”. Przez dwa miesiące zbieraliśmy naklejki. Każdy kto miał przez cały tydzień odrobioną pracę domową otrzymywał pod koniec tygodnia buźkę. Osoby z największą liczbą naklejek dostały super nagrody.
I miejsce zajęli Adam Kin i Wiktor Trzaskalski, II miejsce Łucja Olejniczak i Szymon Matecki, III miejsce Filip Kuznowicz i Bartosz Bartoszczak. Pozostałe osoby otrzymały nagrody pocieszenia.
Bardzo dziękujemy sponsorom - firmie Usługi Transportowe pana Przemysława Olejniczaka i panu Pawłowi Wstawskiemu sklep Lewiatan za ufundowanie nagród oraz firmie Love Tortowe za przepyszny tort.

Wycieczka do Państwa Kinów

20.06.2017 r. pojechaliśmy na krótką wycieczkę do Adama. Na miejscu czekało na nas kilka niespodzianek. Na początku kolega pokazał nam swój warsztat. Okazało się bowiem, że jest on miłośnikiem majsterkowania i stolarstwa.   Następnie poszliśmy zwiedzać ogród. Naszą przewodniczką była mama Adama, która pokazała nam drzewa i zdradziła wiele ciekawych informacji na ich temat. Po tym spacerze udaliśmy się nad staw. Pływaliśmy po nim łódką i karmiliśmy żyjące w nim ryby.  Później był czas na zabawy w wodzie. Po powrocie znad stawu czekało już na nas rozpalone ognisko, nad którym upiekliśmy kiełbaski. Gdy zjedliśmy posiłek, poszliśmy jeszcze obejrzeć pokój naszego kolegi. Miał w nim m.in.  świetne gry dla majsterkowicza, w które graliśmy na dworze. Nasz pobyt zwieńczył mecz siatkówki i pyszne lody. Gorąco dziękujemy Adamowi i jego rodzinie za możliwość spędzenia tak fajnego dnia.

Wspomagamy fundację UNICEF.
Na jednej z ostatniej lekcji dowiedzieliśmy się, co to jest UNICEF. Pani pokazała nam filmiki, przeczytała ciekawe informacje. Podjęliśmy wspólnie decyzję o chęci niesienia pomocy dzieciom na całym świecie. Zorganizowaliśmy wewnątrzklasową zbiórkę. Udało nam się uzbierać 270 zł, które nasza wychowawczyni przelała na konto fundacji. Dostaliśmy podziękowania z UNICEF, jednak dla nas największym podziękowaniem jest możliwość niesienia pomocy innym.

Wycieczka w góry klas III

Dnia 12 czerwca wspólnie z klasą III b, naszymi wychowawczyniami i chętnymi rodzicami wybraliśmy się na dwudniową wycieczkę w Karkonosze.
W Karpaczu czekał na nas pan przewodnik. Razem z nim rozpoczęliśmy wędrówkę szlakiem górskim na terenie Karkonoskiego Parku Narodowego do wodospadu Kamieńczyka. Następnie udaliśmy się do Leśnej Huty Szkła w Szklarskiej Porębie, gdzie zobaczyliśmy jak wytwarza się różne szklane przedmioty. Potem widzieliśmy wodospad Szklarki. Tego dnia zwiedziliśmy jeszcze Park Miniatur Zabytków Dolnego Śląska w Kowarach.
Drugiego dnia zobaczyliśmy zabytkowy Kościół Wang, Muzeum Sportu i Turystyki, a także Karkonoski Park Miniatur. Po powrocie ze szlaku zjedliśmy obiad i pełni wrażeń wróciliśmy do domu.

Sportowy sukces Kacpra i Szymona!

Klasy: pierwsza, druga i trzecia szkoły podstawowej 24 maja 2017 r. brały udział w Mistrzostwach Powiatu Słupeckiego w Trójboju Lekkoatletycznym. Na Stadionie Leśnym w Słupcy startowało 10 drużyn. Chłopcom powiodło się znakomicie. Indywidualnie Kacper Jankowski zdobył brązowy medal (90 pkt), a Szymon Matecki srebrny medal (92 pkt). W mistrzowskiej drużynie punktowali ponadto Hubert Kałmucki, Wiktor Banaszak, Krzysztof Kowalski i Igor Grabara. Chłopcy odebrali ogromny puchar i dyplom za zajęcie pierwszego miejsca!

Wycieczka rowerowa do Arendel

18 maja w godzinach popołudniowych, wspólnie z kolegami i koleżankami z klasy IIIb, pod czujnym okiem naszych mam i wychowawczyń, wybraliśmy się na wycieczkę rowerową do wioski norweskiej Arendel we Włodzimirowie.

Po półgodzinnej jeździe dotarliśmy na miejsce, gdzie czekał na nas właściciel razem z psem Chrupkiem, który towarzyszył nam przez cały czas pobytu w Arendel. Pan właściciel oprowadzał nas po wiosce, pokazując ciekawskie renifery, przyjazne kuce szetlandzkie, kuce fiordzkie oraz kolorowe domki w stylu skandynawskim.

Potem bawiliśmy się razem na tamtejszym placu zabaw, zjeżdżaliśmy z piaskowej góry i strzelaliśmy do tarczy z łuku. Chętne osoby wzięły udział w warsztatach opieki nad zwierzętami.

Po harcach nadszedł czas na odpoczynek. Korzystając z obecności wszystkich mam, przygotowaliśmy dla nich małą niespodziankę z okazji zbliżającego się Dnia Matki. Wyrecytowaliśmy wierszyki oraz wręczyliśmy własnoręcznie wykonane pejzaże wiosenne, składając jednocześnie najserdeczniejsze życzenia.

Na koniec wszyscy zajadaliśmy się grillowanymi kiełbaskami oraz ciastem upieczonym przez mamusie. Pobyt w Arendal - wiosce norweskiej zakończył pokaz ogromnych, kolorowych baniek mydlanych.

Wycieczka umożliwiła wszystkim lepsze poznanie się, a jest to ważne i potrzebne, ponieważ po wakacjach będziemy uczyć się w jednej klasie!

Nasz udział w Dniu Patrona

Gramy dla naszych młodszych kolegów

Dnia 24 kwietnia 2017 roku zorganizowaliśmy przedstawienie w języku angielskim dla dzieci z klas 0 - III szkoły podstawowej.

W pierwszej części przedstawienia główna bohaterka Lucy - Łucja prezentowała swój piórnik oraz jego zawartość. Wszyscy coś od niej pożyczali powodując, że dziewczynka nie mogła wykonać swojego zadania. Kiedy już odzyskała swoje rzeczy, zaczęliśmy drugą część sztuki. W roli głównej wystąpił Krokodyl - Filip. Zwierzak był głodny, w związku  z czym połykał wszystkich swoich przyjaciół, którzy chcieli mu pomóc. Całą sytuację uratowała Małpka, która połaskotała Krokodyla. Dzięki temu wszystkie zwierzęta wyskoczyły z brzucha.

Mamy nadzieję, że praca, którą włożyliśmy w przygotowanie przedstawienia przyniosła dobre efekty i że się wszystkim podobało ;)

Noc w szkole

Dnia 17 kwietnia 2017 roku odbyła się nasza nocka w szkole.  O godzinie 19:00 zebraliśmy się w szkole i od razu zajęliśmy się rozkładaniem naszych śpiworów. Na kolację z apetytem zjedliśmy zamówioną wcześniej pizzę.

Po kolacji dla naszych rodziców wystawiliśmy przedstawienie w języku angielskim. Po jego zakończeniu i pożegnaniu rodziców zaczęliśmy zabawę. Najpierw chowaliśmy się przy zgaszonym świetle po całej szkole, a następnie szukaliśmy ukrytej gdzieś w ciemności piłki. Gdy skończyła się ta gra, bawiliśmy się na auli przy muzyce. Wraz z naszą wychowawczynią graliśmy też w piłkę nożną. Na zakończenie obejrzeliśmy Shreka, po którym poszliśmy spać.

Po krótkiej nocy wstaliśmy już o godzinie 6 rano. Szybko posprzątaliśmy salę, by o godzinie 7 zjeść śniadanie, które przygotowane było przez mamę Łucji i rodziców Klaudii.

Był to czas, który na długo pozostanie w naszej pamięci. Nie możemy doczekać się kolejnej takiej nocki.

Święta tuż, tuż ...

12.04.2017 r. z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych szukaliśmy ukrytych jajek. Wszystkie udało nam się znaleźć. Mieliśmy przy tym ogromną frajdę i zabawę!

Piszemy listy

24 marca 2017 roku doskonaliliśmy swoje umiejętności redagowania listu. Każdy z nas pisał o najciekawszym rozdziale z przeczytanej lektury pt. Dzieci z Bullerbyn. Następnie udaliśmy się do punktu pocztowego w Trąbczynie. Tam usłyszeliśmy informacje na temat rodzajów listów. Zapoznaliśmy się też z prawidłowym adresowaniem swoich przesyłek. Dzięki temu każdy z nas otrzymał na swój adres list, którego treścią mógł podzielić się na lekcji.

Owocowy zawrót głowy

23 marca 2017 roku zorganizowaliśmy OWOCOWY ZAWRÓT GŁOWY. Nieco wcześniej przygotowaliśmy akcję reklamującą to wydarzenie w naszej szkole - wykonaliśmy piękne plakaty i ulotki. Bardzo ważna w tym przedsięwzięciu była rola naszych rodziców. Dziękujemy im za przygotowanie pysznych owocowych smakołyków - sałatek, babeczek, soków, galaretek i szaszłyków.

Klasowy Dzień Kobiet

10 marca 2017 roku z okazji Dnia Kobiet, wspólnie z kolegami z klasy IIIb, pojechaliśmy do kina Helios w Koninie. Oglądaliśmy film Munio: Strażnik Księżyca. Po zakończonym seansie poszliśmy na lody do kawiarenki, a następnie na krótki spacer.

Wizyta w OREW

26 stycznia wspólnie z kolegami z IIIb odwiedziliśmy podopiecznych Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Michalinowie Oleśnickim. Zaprezentowaliśmy im nasze przedstawienie świąteczno-noworoczne pt. „Kolędnicy”. Zostaliśmy bardzo ciepło przyjęci, a nasz występ nagrodzono gromkimi brawami.

Wizyta w Straży Pożarnej

19 stycznia wspólnie z kolegami z III b pojechaliśmy do Zagórowa do siedziby OSP. Po przybyciu na miejsce zostaliśmy serdecznie przywitani przed druhów Krzysztofa i Jacka. Panowie Strażacy chętnie oprowadzili nas po remizie i zapoznali ze swoją pracą. Pozwolili nam również założyć prawdziwe stroje strażackie, zasiąść za kierownicą wozów bojowych oraz pokręcić ręczną syreną alarmową. Dzięki tej wizycie dowiedzieliśmy się na czym polega praca strażaka, jak zachować się w czasie pożaru czy innych zagrożeń oraz jakim sprzętem w swojej pracy posługują się strażacy.

Pierwszy nurek

Od 3 stycznia uczestniczymy w kursie nauki pływania „Pierwszy nurek”. Raz w tygodniu wspólnie z rodzicami i wychowawczynią jeździmy na basen do Konina, gdzie pod czujnym okiem doświadczonych instruktorów oswajamy strach przed wodą i uczymy się pływać. Zajęcia potrwają 12 tygodni.

Nie pal przy mnie, proszę.

W dniach 3-5 stycznia w naszej klasie realizowany był program profilaktyczny „Nie pal przy mnie, proszę”. Podczas zajęć dowiedzieliśmy się od czego zależy nasze zdrowie, jakie sytuacje mu szkodzą oraz jak ich unikać. Pogłębiliśmy również swoją wiedzę na temat uzależnień oraz uczyliśmy się postaw asertywnych w sytuacjach, gdy inne osoby przy nas palą.

Wigilia

Tuż przed Świętami 22 grudnia spotkaliśmy się przy wigilijnym stole, aby złożyć sobie życzenia, podzielić się opłatkiem i wspólnie śpiewać kolędy.

Mikołajki

6 grudnia zanaleźliśmy w klasie na choince tajemniczy list, zaadresowany do klasy III a. Jego autorem okazał się Święty Mikołaj. Napisał, że obseruje nas przez cały rok i że cieszy się z naszych postępów w nauce. W nagrodę zaprosił nas na wycieczkę. Następnego dnia pojechaliśmy do Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Koninie. Dla wszystkich nas było to pierwsze spotkanie z kręglami. Mistrzem tej dyscypliny sportu okazał się Filip, który zdobył ponad 70 punktów. Po wyczerpującej grze zrelaksowaliśmy się na basenie. Dużym powodzeniem cieszyła się zjeżdżalnia oraz podwodna siłownia. Wyczerpani, posilając się kanapką i frytkami z Mc Donalds, wróciliśmy do Trąbczyna.

Andrzejki

W piątkowe popłudnie 25 listopada spotkaliśmy się po lekcjach z okazji andrzejek. Już od godz. 15.00 niecierpliwie wyczekiwaliśmy przybycia wróżek. Z przeprowadzonych wróżb dowiedzieliśmy się, kto z naszej klasy pierwszy się ożeni/wyjdzie za mąż (Filip i Alicja), jakie będą nasze przyszłe zawody (szewc, nauczyciel, pisarka), czego mamy się wystrzegać oraz jak będzie miał na imię przyszły mąż / żona. Po wróżbach rozpoczął się prawdziwy bal z DJem i kolorowymi światłami. W czasie zabawy odbyło się kilka śmiesznych konkursów - ubieranie wylosowanego z worka fragmentu garderoby oraz nasz ulubiony z kszesełkami, w którym Szymon dotarł do finału. To było bardzo przyjemne popołudnie.

Dzień baśni i książek fantasy

24 października w naszej szkole odbył się Dzień baśni i książek fantasy, zorganizowany przez panie z biblioteki szkolnej. Tego dnia na każdej lekcji nasi nauczyciele i rodzice czytali nam książkę C. S. Lewisa pt. Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa. My, przebrani za Łucję, Białą Czarownicę i innych bohaterów słuchaliśmy, z wypiekami na twarzy, przygód rodzeństwa Pevensie. Dziękujemy mamom Bartosza, Kacpra i Alicji za aktywny udział w akcji.

Wycieczka do lasu

16 października wspólnie z kolegami z klasy III b wybraliśmy się na wycieczkę do lasu. Uważnie obserwowaliśmy drzewa, krzewy, runo leśne. Przypomnieliśmy sobie piętrową budowę lasu. Staraliśmy się rozpoznać jak największą ilość roślin. Wypatrywalismy również leśnych zwierząt, ale te chyba specjalnie się przed nami pochowały. Pani wyznaczyła nam kilka zadań. Każdy z nas miał przekalkować korę dowolnego drzewa. Następnie zbieraliśmy liście, szyszki, trawy i gałęzie, z których stworzyliśmy, po powrocie, prace plastyczne pt. Las. Na koniec urządziliśmy konkurs rzucania szyszką do celu. Niestety, niewielu z nas udało się trafić do wskazanego przez panią drzewa. To była bardzo pouczająca wycieczka.

Dzień Chłopca

3 października spotkaliśmy się po lekcjach, aby wspólnie świętować Dzień Chłopca. Po odśpiewaniu tradycyjnego Sto lat zasiedliśmy do pałaszowania naszego ulubionego przysmaku - pizzy oraz oglądania filmu, który wybraliśmy w demokratycznym głosowaniu. Była to bajka pt. Minionki rozrabiają. Poniedziałkowe popołudnie upłynęło nam bardzo miło i wyjątkowo szybko.

Wybory samorządu

Rozpoczęliśmy ostatni rok nauczania początkowego. We wrześniu wybraliśmy nowy samorząd klasowy, którego skład przedstawia się następująco:

Łucja Olejniczak - przewodnicząca,

Szymon Matecki - zastępca,

Alicja Sąsiadek - skarbnik.