Klasa VI rok szkolny 2016-2017

Wycieczka 3 dniowa - Poznajemy Pomorze Zachodnie.

W dniach 15 -17 maja 2017 r. wraz z klasą trzecią gimnazjum wzięliśmy udział w trzydniowej wycieczce, której program obejmował zwiedzanie miast Pomorza Zachodniego.
Pierwszym etapem na trasie wycieczki było Borne Sulinowo „Leśne Miasto”, zatopione w naturalnej zieleni pięknych lasów, dywanów wrzosów i czystych jezior. To wymarzone miejsce dla grzybiarzy, zarówno amatorów turystyki rowerowej i pieszej, jak i wielbicieli wypoczynku wodnego, spływów kajakowych. Dla nas pierwszą atrakcją były bunkry, które udzieliły nam schronienia podczas burzy, która w tym czasie przechodziła nad miastem. Odgłosy burzy i wyłączenie latarek to największe emocje przebywania w bunkrach. Po wydostaniu się na zewnątrz przywitała nas słoneczna pogoda dlatego bez obaw ruszyliśmy w dalszą drogę. Z okien autokaru podziwialiśmy Miasto Widmo, dawną jednostkę wojsk rosyjskich w Polsce, na chwilę zatrzymaliśmy się, a przewodnik pokazał nam i opowiedział kilka zdań o cmentarzu w Pepeszą. Najbardziej zaskakującym punktem pierwszego dnia wycieczki były zajęcia terenowe o charakterze rywalizacji i zabawy na terenie dawnej jednostki wojsk rosyjskich. Było sporo śmiechu, ale była również poważna rywalizacja i zwycięstwo jednej z drużyn. Zmęczeni ruszyliśmy w dalszą drogę do hotelu w Grzybowie gdzie czekała pyszna obiadokolacja i perspektywa rychłego spaceru na zachód Słońca nad morzem.

Kolejnym punktem programu wycieczki był Kołobrzeg ze zwiedzaniem miasta, jego starówki oraz Skansenu Morskiego. Kołobrzeski Skansen Morski jest jedyną w swoim rodzaju i unikatową w skali kraju ekspozycją okrętów wojennych oraz towarzyszącym im zabytków techniki morskiej. Największą atrakcją są okręty posadowione na nabrzeżu, a są nimi okręt patrolowy ORP FALA i kuter rakietowy 205 ORP Władysławowo. Mieliśmy możliwość wejścia nie tylko na pokłady, ale również do wnętrza okrętów. Dla pasjonatów nie lada gratką była możliwość wejścia do maszynowni oraz obejrzenie jej z bliska. ORP Fala zakończył swoją służbę w 1996 i został przekształcony w obiekt muzealny, gdzie każdy może wejść oraz obejrzeć jak wyglądają tego typu jednostki od środka. ORP Władysławowo został zbudowany w Stoczni rzecznej w Rybińsku. Jesienią 2008 roku zdecydowano o zachowaniu jednostki, a w marcu 2010 przeholowano go do Kołobrzegu, gdzie podobnie jak ORP Fala został obiektem muzealnym.
Po obiedzie udaliśmy się do Ustronia Morskiego gdzie w Muzeum Chleba odbyły się zajęcia edukacyjne połączone z własnoręcznym wypiekiem chleba. Po skonsumowaniu swoich przysmaków oraz tych, które przygotowali pracownicy muzeum udaliśmy się do Kołobrzegu gdzie w miejscowym Aquaparku szlifowaliśmy swoją formę pływacką. Z kolei po powrocie do hotelu nie mogliśmy się doczekać, kiedy znów zobaczymy morze, mocząc w nim choćby swoje stopy.

Następny dzień wycieczki, niestety już ostatni, rozpoczął się od kupowania upominków, bo przecież nasi domownicy czekali już nie tylko na nas, ale i na pamiątki, które przywieziemy z nad morza. W programie wycieczki nie zabrakło również spotkania z piratami, najpierw rejs statkiem „Pirat”, a później „Piracka Przygoda” zorganizowana w oryginalnej scenerii XIX wiecznego fortu. Po obiedzie i całkowitym zrealizowaniu programu wycieczki ruszyliśmy w drogę powrotną.

Nasz udział w Dniu Patrona

NOC W SZKOLE

17 marca 2017 roku już po raz drugi w tym roku szkolnym odbyła się nasza "nocka” w szkole. Tym razem jednak nie byliśmy sami, współtowarzyszami naszego biwakowania była klasa piąta. Gdy o godzinie 18:00 zebraliśmy się na miejscu, od razu rozłożyliśmy nasze śpiwory i poszliśmy do auli rozegrać mecz piłki siatkowej. Rywalizacja z młodszymi zawsze idzie nam nieźle, więc wygraną mieliśmy w kieszeni. Następnie udaliśmy się na boisko orlik i mimo deszczowej aury świetnie się bawiliśmy, pokonując klasę piątą również w meczu piłki nożnej. Po zabawach, aby zregenerować siły, nadszedł czas na oglądanie filmu pt. ,,O dwóch takich, co ukradli księżyc”. Wieczorem była również pyszna kolacja, podczas której wszyscy zajadali się pizzą.W nocy oczywiście nikt nie spał. Nad ranem posprzątaliśmy, spakowaliśmy nasze rzeczy i pojechaliśmy do domów.
To była noc, która na długo pozostanie w naszej pamięci i niestety nie tylko w naszej. Nasza wychowawczyni wspominała o niej prawie całą godzinę wychowawczą ;)

DZIEŃ KOBIET

Tegoroczny Dzień Kobiet był wyjątkowy. Nasi koledzy bardzo nas rozpieszczali, a świętowania nie było końca. 8 marca zgodnie z tradycją obdarowali nas kwiatami i słodkościami. Ku naszemu zaskoczeniu kolejna ogromna niespodzianka czekała nas 9 marca. Na godzinie wychowawczej nasi panowie wspólnie z rodzicami przygotowali smaczny poczęstunek, było Sto lat, życzenia, a wszystko w miłej i pogodnej atmosferze.

Bardzo dziękujemy naszym kolegom za tak miłą niespodziankę.

WYCIECZKA DO GOSŁAWIC

3 marca 2017 roku w towarzystwie klasy III gimnazjum pojechaliśmy na wycieczkę. Jej pierwszym punktem było zwiedzanie zamku w Gosławicach, w którym wysłuchaliśmy jego historii i podziwialiśmy wnętrza. Następnie udaliśmy się do pobliskiego muzeum, w którym oglądaliśmy dokumenty i przedmioty związane z dawnymi i teraźniejszymi dziejami Ziemi Konińskiej. Na terenie muzeum znajduje się również niewielki murowany dwór, który bardzo nam się podobał. Na podstawie pamiętników, inwentarzy, wywiadów ze starszymi mieszkańcami wybudowano replikę i odtworzono wnętrza, urządzając je meblami i bibelotami datowanymi od XVIII wieku do początków XX wieku. Na parterze w amfiladzie znalazły się następujące pomieszczenia: kredens, jadalnia, salon, gabinet, sypialnia, garderoba.

Na piętrze wszystkie pomieszczenia posiadają oddzielne wejścia z korytarza. Znajdują się tam: pokój gościnny, pokój guwernantki (zgromadzono w nim pamiątki po konińskiej pisarce Zofii Urbanowskiej) i buduar. Odbyliśmy swego rodzaju podróż w czasie, zobaczyliśmy jak żyli i mieszkali ludzie w ubiegłych stuleciach.

Kolejnym przystankiem naszej wycieczki był Mc Donalds, a następnie zagórowskie kino. Tam obejrzeliśmy film w reżyserii Ryszarda Zatorskiego pt. Porady na zdrady.

Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do Trąbczyna.

WIGILIA

Klasową wigilię rozpoczęliśmy tradycyjnie od opłatka i złożenia sobie życzeń. Później zasiedliśmy do stołu zastawionego piernikami i ciastem. Następnie rozdawaliśmy sobie prezenty, które wcześniej kupiliśmy. Wszyscy byli bardzo zadowoleni z podarków i panującego nastroju. Na pamiatkę zrobiliśmy sobie zdjęcie przy choince.

WYCIECZKA DO LICHENIA

13 grudnia 2016 roku zebraliśmy się przed szkołą już o ósmej rano, aby zająć miejsca w autobusie jadącym do Lichenia. Pojechała z nami nasza wychowawczyni - pani Joanna Parus, wychowawczyni klasy III gimnazjum - pani Marzena Kazimierska wraz ze swoją klasą oraz pani Dorota Kubicka - mama jednego z uczniów.

W Licheniu zwiedziliśmy Golgotę oraz kościół. Sanktuarium zrobiło na nas olbrzymie wrażenie, zwłaszcza, że to miejsce wielu pielgrzymek z kraju i całego świata. Kolejnym punktem wycieczki było kino i film pt. Vaiana - Skarb Oceanu. Na koniec udaliśmy się do Ferio na przedświąteczne zakupy.

Wycieczkę uważamy za udaną. To był bardzo radosny i szczęśliwy dzień.

WIZYTA W BIBLIOTECE - KONKURS PLASTYCZNY ROZSTRZYGNIĘTY

Dnia 28 listopada 2016 roku wybraliśmy się do biblioteki w Trąbczynie. Został tam rozstrzygnięty konkurs pt. Projketujemy kącik biblioteczny, skierowany do uczniów naszej klasy. I miejsce zajęła Julka Burdzińska, II - Oliwia Fimiak, III - Oliwia Kulczyńska. Wyróżnienia otrzymali Kacper Kobylarek, Wojtek Parus i Kacper Szymczak.

Bibliotekarka pokazywała nam makiety przedstawiające Trąbczyn i jego okolice autorstwa pana Jana Kloca. Oglądaliśmy również stronę internetową, na której można czytać książki oraz rezerwować je on-line.

NASZA NIEPODLEGŁA”

10 listopada odbył się w naszej szkole uroczysty apel z okazji Święta 11 Listopada zwanego Świętem Niepodległości. W tym roku przypada 98 rocznica odzyskania przez naszą Ojczyznę wolności w 1918 roku, po 123 latach zaborów.
W tym roku szkolnym to my przygotowaliśmy program artystyczny.
W akademii wspólnie z nami wzięli również udział uczniowie z oddziału przedszkolnego.
Uroczystość rozpoczęła się wprowadzeniem sztandaru szkoły oraz wspólnym odśpiewaniem hymnu państwowego.
Scenariusz montażu słowno - muzycznego obejmował treści historyczne, pieśni i wiersze. W bardzo ciekawy i obrazowy sposób przedstawiliśmy losy naszej Ojczyzny, począwszy od zaborów, a skończywszy na roku 1918.
Młodzież szkolna z zainteresowaniem i w skupieniu obejrzała i wysłuchała tej szczególnej lekcji historii.

DZIEŃ CHŁOPCA

Wszyscy wiedzą doskonale, że 30 września to data bardzo ważna dla chłopaków. Na lekcji wychowawczej dziewczynki z naszej klasy przygotowały dla chłopców miłą niespodziankę. Były życzenia, prezenty i wspólny poczęstunek. Atmosfera była bardzo miła i wszyscy dobrze się bawili.

NOCLEG W SZKOLE

Wpadliśmy na niecodzienny, ale stający się już tradycją w naszej szkole pomysł, by spędzić noc w szkole. Spotkaliśmy się 23 września o godz. 17.00 przynosząc swoje materace, koce, śpiwory i wiele jeszcze niezbędnych na biwak rzeczy. Następnie przygotowaliśmy sobie salę do noclegu. Po zajęciu miejsc rozpoczęła się świetna zabawa. Korzystaliśmy z boisk szkolnego Orlika rozgrywając pasjonujące mecze piłki nożnej, unihokeja czy badmintona. Nawet zamówienie i zjedzenie zwykłej pizzy w szkolnej stołówce było świetną atrakcją. Zmęczeni oglądaliśmy również „straszne” filmy.
Hitem noclegu okazała się zabawa w chowanego z latarkami o godz. 2.00.
Niestety dobra zabawa zakończyła się o godz. 8.00 następnego dnia. Zmęczeni, ale i zadowoleni wróciliśmy do domów.

WYBORY DO SAMORZĄDU KLASOWEGO

8 września uczniowie klasy szóstej na lekcji wychowawczej wybierali samorząd klasowy. Zanim jednak klasa przystąpiła do głosowania, wszyscy wspólnie określili jakimi cechami powinny charakteryzować się osoby reprezentujące klasę. Wybory wzbudziły wiele emocji, tworzyły się koalicje, giełdy klasowych sympatii i antypatii, strategie typu ,,Ja zagłosuję na ciebie, a ty na mnie".
Jednego z pewnością mogliśmy być pewni – frekwencji wyborczej.

W wyniku głosowania do samorządu klasowego weszli: