Klasa II gimn. rok szkolny 2016-2017

Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2016/2017

Dnia 23 czerwca oficjalnie zakończyliśmy rok szkolny 2016/2017. Miło nam poinformować, iż wszyscy uczniowie naszej klasy otrzymali - promocję do klasy trzeciej, a średnia naszej klasy w porównaniu z półroczem nieznacznie się poprawiła!

Świadectwa z wyróżnieniem oraz nagrody książkowe otrzymali: Julia Wypychowska, Olgierd Kłodziński, Albert Szumigalski, Patrycja Knapik.

Specjalne nagrody otrzymała także Magdalena Kierzek za stuprocentową frekwencję na zajęciach oraz opracowanie nowego logo szkoły.

Ponadto nagrody za udział w konkursach i pracę na rzecz sklepiku szkolnego powędrowały do Izy Bączkiewicz, Patrycji Knapik i Julii Wypychowskiej.

Gratulujemy sukcesów!

Warto też nadmienić, iż uczniowie klasy II gimnazjum: Izabela Bączkiewicz, Patrycja Knapik, Mateusz Matuszak oraz Filip Kołodziej zostali wybrani w skład aktualnego Pocztu Sztandarowego naszej szkoły.

Na zakończenie każdy uczeń otrzymał z rąk wychowawcy klasy Michała Reka świadectwo oraz pamiątkowy kolaż zdjęć przedstawiający wydarzenia klasowe w minionym roku szkolnym. Niespodzianka wszystkim bardzo przypadła do gustu! Teraz dla wszystkich czas upragnionego odpoczynku, zbieramy energię na kolejny rok nauki!

Do zobaczenia po wakacjach!

Wycieczka do Łodzi

W dniu 7 czerwca nasza klasa wraz z wychowawcą p. Michałem Rekiem oraz p. Mirosławą Bączkiewicz wybrała się na wycieczkę do Łodzi. Na początku odwiedziliśmy Aqua Park „Fala” – jeden z najnowocześniejszych parków wodnych w Polsce. Po dwugodzinnych zajęciach na basenie udaliśmy się do Centrum Handlowego „MANUFAKTURA”, gdzie wszyscy wpadli w szał zakupów. Zgłodniali po wyczerpujących atrakcjach Aqua Parku zjedliśmy obiad w pobliskich restauracjach. Wszystkie specjały smakowały wybornie! Na zakończenie naszego wypadu do Łodzi zaliczyliśmy drużynową bitwę laserowego paintballa w „Arena Laser Games”. Najlepszy wynik uzyskał z naszej klasy Adrian Mądry! Gratulujemy celności i znakomitej orientacji w labiryntach! Mimo tylko półgodzinnych zmagań z laserami w ciemnościach wszyscy byli niezwykle zmęczeni, ale zadowoleni. Z pewnością zapamiętamy ten aktywny dzień w Łodzi na długo!

Dzień Sportu Szkolnego

Dnia 2 czerwca br. nasza klasa brała udział w Szkolnym Dniu Sportu pod hasłem: „Bliżej sportu dalej od nałogów”. Po piętnastominutowej rozgrzewce uczniowie rozpoczęli zmagania w zawodach indywidualnych takich jak: tor przeszkód, rzut piłką lekarską, bieg na 60 metrów czy skok w dal. Wszyscy starali się o jak najlepsze wyniki. Efektem końcowym było zdobycie czterech medali przez naszych zawodników w konkurencjach indywidualnych z czego trzy przypadły dla Konrada Bączkiewicza! Gratulacje! To naprawdę imponujący wynik. Pierwszą konkurencją, w której nasi sportowcy osiągnęli sukces był tor przeszkód. W tych zmaganiach II miejsce zajął Krzysztof Kobylarek, a III lokatę Konrad Bączkiewicz. Nasi uczniowie musieli wykazać się ogromną zwinnością i szybkością. Kolejnymi sukcesami były wyniki w biegu na 60 metrów (II miejsce Konrada Bączkiewicza) i rzut piłką lekarską (III miejsce Konrada Bączkiewicza). Z kolei po zakończeniu zawodów indywidualnych przeszliśmy do rywalizacji drużynowej. W przypadku chłopców była to piłka nożna, a w przypadku dziewcząt piłka siatkowa. Obie te dyscypliny są dla naszej klasy równie interesujące. Klasa II gimnazjum pokazała jak należy ze sobą współpracować i przełożyć to na zwycięstwo. Nasi piłkarze zajęli pierwsze miejsce na podium dzięki zwycięstwom 4-0 z klasą I gimnazjum oraz 2-0 z klasą III gimnazjum! Nasze dziewczyny też dały z siebie wszystko zajmując bardzo dobre II miejsce w turnieju siatkówki ustępując tylko „małymi punktami” dziewczynom z klasy III. Gratulujemy!
Po ukończeniu wszystkich zaplanowanych rozgrywek rozdano medale zwycięzcom.
Reprezentanci naszej klasy wzięli udział w następujących konkurencjach:
Tor przeszkód: Magdalena Kierzek, Patrycja Knapik, Oliwia Rzepecka, Julia Wypychowska, Konrad Bączkiewicz, Daniel Dopierała, Olgierd Kłodziński, Krzysztof Kobylarek, Filip Kołodziej, Mateusz Matuszak
Skok w dal: Oliwia Rzepecka, Konrad Bączkiewicz, Daniel Dopierała, Olgierd Kłodziński, Krzysztof Kobylarek, Filip Kołodziej, Adrian Mądry
Bieg na 60 metrów: Magdalena Kierzek, Patrycja Knapik, Oliwia Rzepecka, Julia Wypychowska, Konrad Bączkiewicz
Rzut piłką lekarską: Magdalena Kierzek, Patrycja Knapik, Oliwia Rzepecka, Julia Wypychowska, Konrad Bączkiewicz, Daniel Dopierała, Olgierd Kłodziński, Krzysztof Kobylarek, Filip Kołodziej, Mateusz Matuszak, Adrian Mądry, Mateusz Reszkiewicz, Kacper Szymaniak
Siatkówka: Izabela Bączkiewicz, Magdalena Kierzek, Patrycja Knapik, Oliwia Rzepecka, Julia Wypychowska
Piłka nożna: Konrad Bączkiewicz, Daniel Dopierała, Olgierd Kłodziński, Krzysztof Kobylarek, Filip Kołodziej, Mateusz Matuszak, Adrian Mądry, Mateusz Reszkiewicz, Kacper Szymaniak

Autor: Olgierd Kłodziński

Dzień Patrona
Dnia 11 maja br. braliśmy udział w Dniu Patrona, który w tym roku przebiegał pod hasłem Podróży po Europie. Nasza klasa przygotowała prezentację Irlandii. Występ zaczął się od przedstawienia podstawowych informacji na temat tego kraju. Prezentacji towarzyszyła tradycyjna irlandzka muzyka. Urozmaiceniem były przygotowane przez nas symbole narodowe Irlandii- flaga, koniczyna. Następnie przedstawiliśmy paradę z okazji Dnia św. Patryka i legendarną postać w kulturze irlandzkiej – Leprechaun. Młodsi uczniowie aż zgrzytali zębami na widok tego wrednego skrzata. Gdy stwór opuścił scenę, na parkiecie pojawiły się dziewczyny z naszej klasy, które przygotowały krótki układ taneczny do tradycyjnej irlandzkiej muzyki. Salę w mig opanowało zainteresowanie tą ciekawą niespotykaną dotąd muzyką. Po występie płci pięknej do auli wkroczyli rugbiści. Na samym końcu coś co wstrząsnęło całą salą i zebranymi w niej uczniami - WYSTĘP LEGENDARNEGO ZESPOŁU ROCKOWEGO - U2 z wokalistą BONO. Wszyscy oddali się w akustyczny szał. Nie zabrakło okrzyków i pisków ze strony widowni. Występ zwieńczyło wspólne „selfie" z zespołem. Tą wisienką na torcie zakończyliśmy nasz występ na tegorocznym apelu z okazji Dnia Patrona. Oto kilka fotosów zza kulisów i nie tylko !

Olgierd Kłodziński – kl. II gimnazjum

Dzień Kobiet

Świętowanie Dnia Kobiet zaczęliśmy już 6 marca, kiedy to na godzinie wychowawczej chłopcy przygotowali poczęstunek i odśpiewali tradycyjne Sto lat. Przy pięknie nakrytym stole toczyły się miłe rozmowy, na tablicy interaktywnej pojawiły się obrazy z wiosennymi kwiatami, a w tle sączyła się Wiosna Vivaldiego i muzyka Chopina.

Druga część świętowania przypadła 8 marca. W tym dniu z samego rana nasza klasa postanowiła obejrzeć film o Marii Skłodowskiej - Curie. Nie mogliśmy wybrać lepszego terminu, aby poznać bliżej tak wspaniałą kobietę i wybitnego naukowca. Po filmie wybraliśmy się do restauracji na drugie śniadanie, a potem do Parku Trampolin. Ta atrakcja przypadła wszystkim najbardziej do gustu. Tu mogliśmy odreagować wszystkie nasze stresy, poczuć się jak ptaki latając choć przez chwilę w powietrzu i wykonywać różnego rodzaju akrobacje.

Tegoroczny Dzień Kobiet uważmy za bardzo udany.

Wigilia

22 grudnia zorganizowaliśmy w naszej klasie spotkanie przed świętami Bożego Narodzenia. Podzieliliśmy się opłatkiem, zaśpiewaliśmy kolędy, były też prezenty i poczęstunek. Na naszym stole nie zabrakło świątecznych smakołyków i nakrycia dla niespodziewanego wędrowca. Kilkoro uczniów z naszej klasy brało udział w szkolnym przedstawieniu, więc po spotkaniu w klasie udaliśmy się, aby uczestniczyć w szkolnych Jasełkach. Wesołych Świąt i Do Siego Roku!

Wycieczka na lodowisko

W środę mieliśmy szczęście (?) do dwóch jedenastek!!! Kalendarz wskazywał datę 11 stycznia, a termometr minus 11 stopni Celsjusza. Natomiast nasza klasa zaplanowała wyjazd na lodowisko do Września i ... pojechaliśmy!!! Atmosfera już od samego początku była (wbrew termometrowi) gorąca, a kiedy tylko poczuliśmy łyżwy na nogach i taflę pod nimi, mróz jakby zelżał... Nikt już nie zastanawiał się, jaka jest temperatura, bo oczywiście wszyscy czuli się doskonale. Dwie godziny szlifowania naszych umiejętności łyżwiarskich minęły niezwykle szybko, choć nie obyło się też bez bliskiego kontaktu z lodem :)  Musimy też przyznać, że jazda na łyżwach wzmaga apetyt, więc około południa udaliśmy się na zasłużony posiłek. W drodze powrotnej odwiedziliśmy zagórowskie kino i obejrzeliśmy film To tylko przyjaźń.

Dzień czytania bajek i książek fantasy

24 października czytaliśmy w naszej szkole baśnie i książki fantasy. Na każdej lekcji nauczyciele poświęcili kilka minut na głośne czytanie wybranej przez nas lektury, którą był Harry Potter. Postanowiliśmy kontynuować poznawanie losów bohaterów książki po południu. Na spotkanie zaprosiliśmy rodziców i wychowawczynię. Zaczęliśmy od poczęstunku, a potem wszyscy chętni głośno czytali. Było to niecodzienne wydarzenie, które upłynęło w bardzo miłej atmosferze!!!

I trochę żal, że wyrośliśmy już z wieku, kiedy nasze mamy czytały nam do snu....

Wycieczka do Lichenia

W dniach od 22 do 23 września nasza klasa wybrała się na wycieczkę do Lichenia. Niezwykłe było w niej to, że całą drogę pokonaliśmy na rowerach!!! Wyruszyliśmy po lekcjach spod szkoły razem z naszymi opiekunkami panią Agnieszką Parus i panią Mirosławą Pirucką - Parus. Część drogi prowadziła wzdłuż malowniczego brzegu Warty, którą także przepłynęliśmy promem. Do motelu dojechaliśmy równo z zachodem słońca. Po rozpakowaniu się przygotowaliśmy kolację. Zajadaliśmy się pysznymi kiełbaskami z grila. Po posiłku był czas na rozmowy i zasłużony odpoczynek. Następnego dnia po śniadaniu, udaliśmy się na zwiedzanie Bazyliki w Licheniu oraz parku, którym jest otoczona. Następnie ruszyliśmy w drogę powrotną. Wszyscy wróciliśmy z tej wycieczki bardzo zadowoleni.